Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Hälsporre

Har nog åkt på hälsporre är jag rädd för. Svinont under och på sidan av hälen. Men om jag förstår rätt när jag googlar på det så kan jag ha ont i ett år. Men jisses så kommer jag bli tokig. Och man ska vila foten. Svårt då har ett jobb då jag står eller går hela dagarna. Går även till jobbet. Har precis köpt nån strumpa typ som jag börjat använda nu i helgen. 

Ni som haft hälsporre, har ni verkligen haft ont i ett år? 

• Svar på tråden Hälsporre
  • scrapparlotta
    Virriga Vera skrev 2023-02-20 07:02:10 följande:

Jag hade skitont länge och det blev inte bättre. Köpte Skechers skor med memoryfoam och det gick över ganska snabbt. Min man hade samma problem några år senare och det hjälpte även honom med en bra Skecherssko.

Tyvärr måste jag ha arbetsskor med stålhätta på jobbet så där kan jag inte ha såna skor. Och det är ju där jag går och står nest. Men bra till vardags kanske, så tack för tipset.
  • scrapparlotta
    Trippelmamma76 skrev 2023-02-20 07:31:57 följande:

Googla stretching för hälsporre och köp joyatofflor om du har ett inomhusjobb där du kan gå i tofflor.

Jobbar på ett jobb där jag måste ha arbetsskor med stålhätta på mig. Så tyvärr kan jag inte ha såna skor. Men ska kolla upp hur jag kan stretcha. Tack.
Svar på tråden Hälsporre