• Anonym (Terese)

Barnfrågan splittrar oss

Anonym (Förtvivlad) skrev 2023-02-20 22:32:11 följande:
    Barnfrågan splittrar oss
    Min sambo och jag är båda runt 35 och har varit ihop i snart 10 år. Jag har stor barnlängtan och är jättestressad och han känner sig inte redo än, men är säker på att han vill ha barn med mig men vet inte när. Jag har väntat i 4 år på att han ska bli redo.
    Det sliter på förhållandet, många tårar, tjaffs och samtal om detta sista året. Känner mig så uppgiven och förtvivlad. Snart kommer det vara för sent. 
    Ja, men alltså. Hur lång tid tror han att ni har för honom att "bli redo"? Visst att du har ju några år kvar, men inte många och speciellt inte om ni vill ha fler än ett barn. Det brinner ju i knutarna.

Om jag var du skulle jag nog ta en allra sista snack med honom om att det är ju mer eller mindre nu eller aldrig som gäller. Annars måste du gå vidare för att hitta någon som faktiskt ÄR redo för barn eller skaffa barn på egen hand. 
  • Anonym (Terese)
    Anonym (...) skrev 2023-02-22 09:00:12 följande:
    Nej, TS man får bestämma sig nu - han har haft tid! Han är respektlös som inte ger henne raka besked med något som påverkar i stort sett hela hennes liv och framtid!
    Precis. Att dessutom säga att han VILL ha barn med henne kan ju också ge väldigt falska förhoppningar om han sen drar sig från att faktiskt vilja börja skaffa barn. Är det kanske så att han inte vill ha barn alls? De har ju ändå pratat om det här i fyra års tid utan att de har kommit nån vart. 
Svar på tråden Barnfrågan splittrar oss