• Anonym (Badbollen)

Kvinna, bryr du dig om hur en man ser ut?

Man hör ibland kvinnor som säger att dom inte bryr sig så mycket om mäns utseende.
    Hur är det för dig?

Citat från annan tråd:
    Jag bryr mig inte ett dugg om hur män ser ut. Jag anser mig inte vara ytlig. Jag skulle aldrig kommentera en mans kropp, varför liksom? Den enda mans kropp jag kommenterar är den jag är tillsammans med och då är det bara positiva kommentarer. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, bryr du dig om hur en man ser ut?
  • Anonym (Badbollen)

Lite fler kommentarer från kvinnor.

Det spelar ingen roll, faktiskt.

Sköter du hygienen, använder kläder som passar din kroppsbyggnad och klipper håret regelbundet så räcker det.

Det är din personlighet som avgör om jag blir attraherad och intresserad.

Kvinnor är inte lika kräsna som män när det gäller utseende. För oss är personligheten viktigare. Bra att du söker kvinnor mellan 45 och 55. Lättare att hitta nån lämplig då!

Och de flesta kvinnor uppskattar en helt vanlig kropp eftersom det är personligheten som avgör.

Jag har nobbat flera visuellt snygga män, varav en modell, för att de inte passat mig rent personlighetsmässigt. Vad ska jag göra med en snygg kropp om jag inte kan föra ett vettigt samtal med honom?

• Anonym (Badbollen)
    Kvinnor går mycket med på personlighet. tror inte att män kommenterar kvinnors kroppar öppet.

För egen del håller jag inte alls med resterande trådar om att kvinnor inte bryr sig om utseende. Tycker faktiskt att kvinnor blir mer kräsna på män med åldern. Med allt rätt eftersom väldigt många män går ner sig då och tappar all stil och form.
    Det är speciellt viktigt för män efter 40 att ta hand om sig och försöka hålla magen i trim och kläs sig snyggt eftersom de då nte kan luta sig på gamla meriter som vackert ansikte och sexighet på samma sätt.

Snygga kläder, intressant och nyfiken insida som vidgar sina kunskaper och en bibehållen och slank kropp är mina krav på män. Självklart får de samma tillbaks;)
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-02-21 08:24:32 följande:
    Kvinnor går mycket med på personlighet. tror inte att män kommenterar kvinnors kroppar öppet.
    Det här är intressant.
    Jag hävdar ofta att män inte kommenterar kvinnors kroppar öppet. Många här håller inte med.
    Men ni kvinnor som kommenterar mäns kroppar, är det bara positiva kommentarer då (som hon jag citerade i början)?
  • Anonym (ge dig)

sluta spamma forumet kaffedraken!

• Anonym (Kaffeinflation)
    Anonym (ge dig) skrev 2023-02-21 08:26:25 följande:

sluta spamma forumet kaffedraken!

Nu har han helt gått in för att prata med sig själv och svara sig själv helt och hållet och ha flera nic i varje tråd. Vi andra är överflödiga;)

Tror psykosen är nära!
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Kaffeinflation) skrev 2023-02-21 11:59:43 följande:
    Nu har han helt gått in för att prata med sig själv och svara sig själv helt och hållet och ha flera nic i varje tråd. Vi andra är överflödiga;)

Tror psykosen är nära!

Vem är du som känner dig tvingad att förutspå grava diagnoser på andra? 

Det fullkomligt stinker projicering här. 

• Eurydike

För mig är utsidan och insidan så nära förknippade att de inte går att åtskilja. Insidan är utsidan och tvärtom.

• enola

Skulle aldrig falla mig in att kommentera någons kropp i negativa termer, oberoende av kön. 

• enola
    enola skrev 2023-02-22 14:01:56 följande:

Skulle aldrig falla mig in att kommentera någons kropp i negativa termer, oberoende av kön. 

Fast nu var det visst inte det som var frågan den här gången, jag läste för fort. Nej, jag bryr mig inte om hur män ser ut. Jag kan absolut attraheras av ett enligt mig fördelaktigt utseende men när det gäller kärlek handlar det om kemi. Och jag ser inte ner på män som inte attraherar mig, hur någon ser ut är inte mitt problem. 
  • Anonym (Japp)

Självklart "bryr" jag mig om hur han ser ut. Bryr sig är fel ord, då jag inte bryr mig hur folk ser ut, men det finns vissa utseenden jag attraheras av mer så som män med blå ögon, hår på huvudet och/eller skägg/stubb och inte alt för spinkiga. Kan mycket väl attraheras av korta som långa, vältränade som soffpotatisar.

men allra mest attraheras jag av normala svenska kontorssnubbar då vi tycks ha mest gemensamt.

• Eurydike
    KatjaMeister skrev 2023-02-22 14:27:25 följande:

flicka, 28 år gammal, söker en man, för kommunikation och sex, mina bilder - http://onesex.fun/id91821 (skriv till chatt)

Låter det inte lite stelt och robotaktigt med kommunikation och sex? Du kunde testa att uppgradera texten till mysiga samtal och sex, så kanske du får napp 🤔🐟
  • Bunny84

Självklart bryr vi oss om utseendet lika mycket som män gör.  Är nog väldigt få både kvinnor och män som tänder på någon de själva inte finner fysiskt attraktiv. 

• Anonym (Engelska)

Tilläggs fråga.
    Klart ser kvinnor på män, exakt som män gör på kvinnor.
    Förste gång är det ju ögonen som ser, om vi ser något snyggt.
    Fråga:
    Om en man bryr sig om kläder, tar hand om sig själva. Klär sig efter omständigheterna, t.ex. på fest nice kostym, eller snygge byxor och skjorta.
    Mera relaxade, jeans tröja efter omständigheterna.

Gör det då någonting att mannan inte helt tränad.

• Anonym (S)

Ja självklart. Men utan attraktion för personligheten så blir det bara som en vacker tavla, ingen attraktion trots skönhet. En person kan dock dra sig fram långt på sin personlighet men det måste finnas en dragning till de fysiska dragen. Behöver inte vara konventionell skönhet men jag måste tycka att personen ser attraktiv ut. Fetma går t ex bort.

• Anonym (Samebutdifferenr)

En man behöver inte vara visuellt attraktiv för och vara snygg men manliga egenskaper, som längd, bred käklinje, breda axlar osv är något som pirrar till det i trosan.

Nu vill jag inte påstå att det är nödvändigtvis är något jag söker för längre relationer men rent sexuellt så är de de typiska dragen som attraherar.

• Anonym (Nina)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-02-21 08:02:57 följande:
    Kvinna, bryr du dig om hur en man ser ut?

Man hör ibland kvinnor som säger att dom inte bryr sig så mycket om mäns utseende.
    Hur är det för dig?

Citat från annan tråd:
    Jag bryr mig inte ett dugg om hur män ser ut. Jag anser mig inte vara ytlig. Jag skulle aldrig kommentera en mans kropp, varför liksom? Den enda mans kropp jag kommenterar är den jag är tillsammans med och då är det bara positiva kommentarer. 

Jag tänder på män som ser "manliga" ut? Vill inte ha en för lång man inte heller så mager eller så tjock eller så muskulös men utseende kommer alltid efter attityden och ifall personen har "klass". Kan ju va en hur snygg som helst man som beter sig som en sexåring. Skit.
  • Blondacissi

Jag är kvinna 50 + 
    En mans utseende spelar ingen roll !!!!!
    Det viktigaste är att mannen visar intresse, respekt och engagemang och har god hygien = intressant😊
    En man som vågar prata och vara öppen = intressant😊

En man som är snäll = intressant😊

En pålitlig man som inte gostar och sviker efter ca tre träffar = intressant😊

En rak och ärlig man är alltid intressant !!!!!😊😊😊

Svar på tråden Kvinna, bryr du dig om hur en man ser ut?