Inlägg från: Anonym (Laban) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Laban)

Man får vara otrogen om det finns anledning till det

Anonym (Y) skrev 2023-02-24 14:08:14 följande:
    Varför tror du att otrogna bryr sig om sin partners känslor? Det hindret är ju redan borta ur ekvationen när otroheten väl pågår. Hade de otrogna älskat och respekterar sin partner så hade de ju inte varit otrogna.
    Precis det som otrohetsmoralisterna inte verkar förstå. De förväntar sig att partnern ska bli respekterad och älskad, när det inte alls behöver vara så.
  • Anonym (Laban)

OK, men vad skriver de då och vad svarar du då? Att bara avfärda någons argument som ?löjligt försök att rättfärdiga rövaktigt beteende? verkar inte så givande i en saklig diskussion? Jag menar det är ju faktiskt inget svar egentligen. Till exempel. Vill du ha en givande diskussion eller vill du bara allmänt svepande avfärda andra med att på ett eller annat sätt vara dåliga människor med dunkla motiv till sin medverkan i diskussionen, istället för att svara på vad de faktiskt skrev?

Anonym (jaha) skrev 2023-02-24 16:35:17 följande:
    Nja, det är nog inga problem att fatta, det som orsakar bisarra diskussioner är alla löjliga försök att rättfärdiga rövaktigt beteende.

Jag menar, om såna personer skulle ha en ryggrad och erkänna att de fullkomligen i vad de utsätter andra för bara de får som de vill så skulle det inte bli speciellt mycket diskussioner. Istället så börjar man rättfärdiga sitt agerande med diverse kreativa argument... och så är diskussionen igång.
  • Anonym (Laban)

Man får ju rest krasst vara otrogen av vilken anledning man vill. Antar väl att alla som varit otrogna ansåg att de hade skäl till det?

• Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 11:19:43 följande:
    Hela TS trådstart är ju inget annat än en dålig ursäkt.
    Som jag trodde, du är inte så intresserad av att diskutera saken.
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 11:13:29 följande:
    DU blandar nog ihop KAN och FÅR... ja alla KAN skita i vad deras partner tycker och vara otrogna om de vill....men det betyder inte att det FÅR det av sin partner. 
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 11:14:55 följande:
    Ett exempel är ju ditt eminenta inlägg där du verkar blanda ihop KAN och FÅR.

Vad pratar du om nu?
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 11:13:29 följande:
    DU blandar nog ihop KAN och FÅR... ja alla KAN skita i vad deras partner tycker och vara otrogna om de vill....men det betyder inte att det FÅR det av sin partner. 
    Och hur tänker du dig att man FÅR vara otrogen för sin partner? Om man har partners tillåtelse så är det ju inte otrohet. Så det är omöjligt att FÅ vara otrogen för sin partner.
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 11:14:55 följande:
    Ett exempel är ju ditt eminenta inlägg där du verkar blanda ihop KAN och FÅR.
    Märker du ord haha
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 14:11:08 följande:
    Men då antar jag att du är öppen med vad du pysslar med inför din partner och har från början sagt att du gör som du vill?
    Irrelevant, han får väl göra som han vill, vad han än säger till någon annan om det, haha!
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 14:23:16 följande:
    Irrelevant? Om han inte FÅR för sin partner så kan han ju inte påstå att han FÅR. Att han sen kan gå bakom ryggen på sin partner och göra som han vill ändå är inte riktigt samma sak.

Som sagt, man slutar aldrig förundras över alla patetiska ursäkter Drömmer
    Men partnern bestämmer ju inte över honom, det har han ju redan svarat dig, så att blanda in vad han får eller inte får för sin partner har ingen relevans här, nej.
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 14:23:16 följande:
    Irrelevant? Om han inte FÅR för sin partner så kan han ju inte påstå att han FÅR. Att han sen kan gå bakom ryggen på sin partner och göra som han vill ändå är inte riktigt samma sak.

Som sagt, man slutar aldrig förundras över alla patetiska ursäkter Drömmer
    Och sen att du inbillar dig att jag någonsin skulle behöva URSÄKTA mig inför dig, haha!
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 16:35:50 följande:
    Du behöver inte ursäkta dig, din oförmåga att skilja på saker är nog ganska uppenbart vid det här laget oavsett hur mycket du försöker snacka dig runt det Drömmer
    Jag behöver inte skilja på någonting, han får forfarande vara otrogen hur mycket han vill, hans partner bestämmer inte det och han måste vare sig fråga eller berätta om det.
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 16:47:13 följande:
    Japp man KAN vara otrogen trotts att man inte FÅR det för sin partner... 
    Men hans partner bestämmer inte om har får vara otrogen eller ej, det har redan framgått i hans inlägg.
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 17:00:42 följande:
    Japp, det är därför du KAN göra det trotts att du inte FÅR.
    Han FÅR göra vad han vill, eftersom partnern inte bestämmer. Partnern har alltså inte mandat att vare sig förbjuda eller tillåta.
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 17:11:02 följande:
    Du menar alltså att din partner inte har mandat att avgöra vilka gränser som ska gälla i er relation utan de sätts av dig lite som det passar dig?

Ja så kan man ju oxå se på relationer Drömmer
    Jag vet inte varför du pratar om mig när det inte gällde mig. Uppenbarligen är det så för honom. Han skriver ju att partnern inte bestämmer över honom.
  • Anonym (Laban)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 17:34:28 följande:
    De kanske sätts gemensamt av båda?
    Kanske ja, första rätt hittills.
Svar på tråden Man får vara otrogen om det finns anledning till det