Svårt att stå emot
Jag har varit i samma situation som TS och det är jättetufft. Förälskelse är enorma krafter och långt ifrån så banalt som "det är väl bara att välja" som många här får det att låta som. Jag valde min familj men berättade allt för min fru. Hon förtjänade att gå veta vad jag gick igenom och jag behövde hennes stöd (och jag behövde vara fullständigt närvarande för henne och stötta henne i sina mörka tankar)
Och om du nu väljer din familj framför förälskelsen så behöver du bryta helt och hållet, inte umgås, inte vara med i samma förening och ingen som helst kontakt på nätet. Du behöver iofs vara tydlig gentemot henne att du väljer din familj och att du inte kan ha någon som helst kontakt i fortsättningen.
Och det kommer i så fall vara jobbigt. Du kommer att ligga sömnlös många nätter framöver och tänka på henne. Undra vad hon gör nu. Är hon fortfarande gift osv. Trilla dit och gå in och kolla av hennes sociala medier. Skicka en liten "oskyldig" hälsning. Men försök att låt bli. Påminn istället dig själv dagligen om varför din familj är viktigare. Och lycka till.
Och om du istället väljer den nya förälskelsen. Det är säkert inte heller någon dans på rosor med det uppbrott från hela ens tillvaro det innebär, men det vet jag ingenting om.