• Anonym (Ja det är jag igen)

    Bästa sättet att få en kärleksförklaring?

    Tänk dig att någon berättar att hon älskar dig och vill bli tillsammans med dig, men du har inte haft kontakt med henne på ganska länge. Vad är då trevligaste sättet alt. minst otrevliga sättet att få veta detta? Handskrivet brev via post, handskrivet brev i brevlådan, telefonsamtal, röstmeddelande, över rad sms, i email, att hon plingar på din dörr, att hon kontaktar dig frågar om ni vill ses och berättar det då eller att hon dyker upp på din arbetsplats? Alternativa förslag tas tacksamt emot. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa sättet att få en kärleksförklaring?
  • Anonym (Nej)

    Inget av dem!! Man säger inte en sådan sak ur tomma intet efter lång tid utan kontakt, det är sjukt obehagligt och jättekonstigt!

  • Anonym (Ja det är jag igen)

    Sista förslaget med tvättstugan verkar lite out there kanske men vi bor i samma område och jag vet vilken hans tvättnyckel är så det skulle kunna gå att bara dyka upp där. 

  • Anonym (Ja det är jag igen)
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-24 19:01:20 följande:

    Inget av dem!! Man säger inte en sådan sak ur tomma intet efter lång tid utan kontakt, det är sjukt obehagligt och jättekonstigt!


    Är inte ur tomma intet, jag har tänkt på detta ganska länge nu men utan att få en bra plan. 
  • Fjäril kär

    Man säger inte en sån sak hux flux direkt om man inte haft kontakt på länge.  Det är creepy.

    Hur kan man vara kär i nån man inte har kontakt med? Är det ett gammalt ex eller hur kan det finnas kärlek utan kontakt? 

  • Anonym (??)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-24 19:31:05 följande:
    Är inte ur tomma intet, jag har tänkt på detta ganska länge nu men utan att få en bra plan. 
    Vad är bakgrunden? Har ni varit ihop förr? Dejtat? Varit kk? 
    Jag menar, annars blir det ju oerhört random om någon ska tala om att den älskar någon. 

    Och så lång tid sedan ni haft kontakt? 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ja det är jag igen) skrev 2023-02-24 19:31:05 följande:
    Är inte ur tomma intet, jag har tänkt på detta ganska länge nu men utan att få en bra plan. 
    Ja DU har det men inte han antagligen, och det har gått lång tid sedan ni hade kontakt senast säger du. Fattar du inte hur konstigt det här verkar...?
  • Anonym (Em)

    Du får väl skriva lite först, sen bjuda henne på dejt först och sen se om det blir fler. Efter ett tag kan ni bli tillsammans och sen kan du berätta att du älskar henne. Du kan ju inte bara dyka upp från ingenstans, säga att du älskar henne och säga att du vill bli tillsammans. Om det är din plan behöver du tänka många varv till. 

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Em) skrev 2023-02-24 19:56:52 följande:

    Du får väl skriva lite först, sen bjuda henne på dejt först och sen se om det blir fler. Efter ett tag kan ni bli tillsammans och sen kan du berätta att du älskar henne. Du kan ju inte bara dyka upp från ingenstans, säga att du älskar henne och säga att du vill bli tillsammans. Om det är din plan behöver du tänka många varv till. 


    Du har tagit fel på könen här. Personen som ts tänker kärleksattackera är kille.
  • Anonym (M)

    Kärleksförklaringen kan få vänta lite. Börja med att återknyta kontakten och ta det ett steg i taget.

  • Anonym (Ja det är jag igen)
    Anonym (??) skrev 2023-02-24 19:39:01 följande:
    Vad är bakgrunden? Har ni varit ihop förr? Dejtat? Varit kk? 
    Jag menar, annars blir det ju oerhört random om någon ska tala om att den älskar någon. 

    Och så lång tid sedan ni haft kontakt? 
    Var ett par tills för ca 3 år sedan, har haft väldigt lite riktig kontakt sedan dess, men blivit många hej och så där eftersom vi bor ganska nära och ses i butiken, ute, osv. Jag lämnade honom om det spelar roll, det var väldigt dumt.
    Anonym (Em) skrev 2023-02-24 19:56:52 följande:

    Du får väl skriva lite först, sen bjuda henne på dejt först och sen se om det blir fler. Efter ett tag kan ni bli tillsammans och sen kan du berätta att du älskar henne. Du kan ju inte bara dyka upp från ingenstans, säga att du älskar henne och säga att du vill bli tillsammans. Om det är din plan behöver du tänka många varv till. 


    Anonym (M) skrev 2023-02-24 20:36:13 följande:

    Kärleksförklaringen kan få vänta lite. Börja med att återknyta kontakten och ta det ett steg i taget.






    Har funderat på det. men problemet med det är att jag har väldigt svårt att hålla inne med känslor om jag är själv med en man jag är kär i så kanske därför bäst att vara ärlig på en gång?
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-24 20:21:50 följande:
    Du har tagit fel på könen här. Personen som ts tänker kärleksattackera är kille.
    :) japp
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-24 19:52:26 följande:
    Ja DU har det men inte han antagligen, och det har gått lång tid sedan ni hade kontakt senast säger du. Fattar du inte hur konstigt det här verkar...?
     
    Jo, men jag tänker mig också att det kan vara romantiskt även om det är konstigt?
Svar på tråden Bästa sättet att få en kärleksförklaring?