Bf november
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er! 
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er! 
Hur går det för alla? Har ni packat BB väskan? Har ni tips för oss förstföderskor? Vad skulle ni inte klarat er utan och vad hade ni klarat er utan?
Själv så är jag i v.36 nu och tycker att allt blir tyngre för var dag som går, ska bli skönt att är gå hem ifrån jobbet om två veckor
Hur går det för alla? Har ni packat BB väskan? Har ni tips för oss förstföderskor? Vad skulle ni inte klarat er utan och vad hade ni klarat er utan?
Själv så är jag i v.36 nu och tycker att allt blir tyngre för var dag som går, ska bli skönt att är gå hem ifrån jobbet om två veckor ![]()
Lyssna på din kropp, lita på den. Det är häftigt att se hur kroppen sköter det hela.😊
Hade klarat mig utan det mesta😅 tror knappt jag åt chokladen jag hade med.
Mitt bästa var elektriskt ljus som jag hade tänt på bb på natten, lagom belysning för amning och blöjbyte men lagom mörkt så man kunde sova med det också.
Fick tips om att ha med våtservetter för att torka sig själv med då toapappret på bb är av det hårdare slaget...
Kläder till bebisen att gå hem i var nog mest nödvändigt, en mössa iom att det är vinter snart måste jag nog själv påminna mig om.
En kompis till mig hade tagit med snygga trosor att gå hem i, de var totalt onödiga.😅😂 Nättrosorna man får på bb är typ det enda man vill ha på sig dagarna efter.🤪 Löst sittande kläder är skönt.
Se till att ha bröstvårtscreme, bindor och amningskupor hemma.
Ikeas vita små handdukar, på barnavdelningen, är bra att ha Hemma.
Är i vecka 35 (34+1) nu och började igår ta suppar för hemorrojder och idag från ingenstans är jag lös i magen. Kan man bli det av dom? Hittar inget när jag försöker googla och har varit förstoppad typ hela graviditeten innan.
Har också hört att man blir dålig i magen innan förlossningen drar igång men tänker att kan det verkligen vara dags redan? Sonen är född i v 37+4 som startade med spontan vattenavgång.
Är i vecka 35 (34+1) nu och började igår ta suppar för hemorrojder och idag från ingenstans är jag lös i magen. Kan man bli det av dom? Hittar inget när jag försöker googla och har varit förstoppad typ hela graviditeten innan.
Har också hört att man blir dålig i magen innan förlossningen drar igång men tänker att kan det verkligen vara dags redan? Sonen är född i v 37+4 som startade med spontan vattenavgång.
Låter ju som att det hänger ihop med dem.
jag har också varit lös i magen i helgen plus att bebis varit väldigt aktiv. Så mina tankar har också gått dit. Tror även att bebisens sparkar på tarmarna kan påverka, kändes så när han fick in en bra träff medan jag satt på toa😅
35+4 här nu, nästa besök hos bm på fredag, får se hur han ligger då. Igår kändes det som att han låg på tvären, och rörde sig väldigt mycket, eller så kändes det bara mer när han ligger åt det hållet.
35+3 här idag
Var hos bm igår och han ligger långt ner men är inte fixerad ännu, ?ruckbar? kalla hon det.
Allt såg bra ut så det är denna eviga väntan. Nästa besök hos bm är 30/10. Har inte haft några mer känningar än sammandragningar när jag håller igång/promenerar. Magen är stabil igen. Ska försöka vaccinera mig mot RS närmsta veckan, såg att det hade börjat komma ut på vissa vaccinationsmottagningar.
35+3 här idag
Var hos bm igår och han ligger långt ner men är inte fixerad ännu, ?ruckbar? kalla hon det.
Allt såg bra ut så det är denna eviga väntan. Nästa besök hos bm är 30/10. Har inte haft några mer känningar än sammandragningar när jag håller igång/promenerar. Magen är stabil igen. Ska försöka vaccinera mig mot RS närmsta veckan, såg att det hade börjat komma ut på vissa vaccinationsmottagningar.
Kolla vaccin.nu, de vet jag har fått in men även Svea vaccin ska ha mottagningar som vaccinerar😊
Jag läste någonstans att bm ibland kan ge influensavaccin, jag ska på kontroll på fredag igen och kan fråga.
Två dagar kvar att jobba! På fredag går jag redan in i vecka 38, helt galet. Har bokat in gravidmassage, får se om det är något att ha. Är också bokad på spahotell i helgen, så efter sista arbetspasset ska jag ha det gott och njuta. Nästa vecka ska jag börja ?bona? lite för bebis, fixa vagnen och sängen mm. Bb-väska för bebis har jag fixat, men packning till mig själv är klar. Min tanke är att köra bb-hemma om allt går bra, i så fall behövs inte så mycket packning.
Packning till mig själv är inte klar, utan kvar att göra Skulle det stå.