• Anonym (Kärlekstörstande)

Ensam.. för ful för ett förhållande?

Tänkte bara beklaga mig lite.
    Jag är så ensam... vill dejta men dels vågar jag inte, dels tror jag inte någon vill ha mig.

Kollar ibland på klipp på Youtube på par-kanaler ni vet... 
    Mestadels lesbiska, för det verkar som att det är den kärleken jag tycker är eftersträvansvärd... Skäms

Kanske är jag lesbisk... kanske är jag bi..? vet inte riktigt.
    Det jag vet är att jag blir ledsen ibland och nästan förtvivlad över att jag inte vågar dejta.

Hur kommer man över rädslan?
    Jag är inte fin nog för ett förhållande känns det som. Inte attraktiv nog, varken fysiskt eller personlighetsmässigt.

Jag vet att jag inte är ensam om det här... men jag vet inte ens vad jag vill göra åt det. Jag vill dejta men känner mig inte värd det.

• Svar på tråden Ensam.. för ful för ett förhållande?
  • Ordinär Man

Går det inte att leta efter andra som också är fula? Eller som i alla fall anser sig fulla.

"En helt vanlig, men ful, tjej på.XX år, som söker andra killar eller tjejer i samma situation. OBS, jag dejtar BARA om du är ful."

Ordinär Man skrev 2023-02-25 22:31:41 följande:

Går det inte att leta efter andra som också är fula? Eller som i alla fall anser sig fulla.

"En helt vanlig, men ful, tjej på.XX år, som söker andra killar eller tjejer i samma situation. OBS, jag dejtar BARA om du är ful."

Haha... ja det kanske vore något. :)
    Men jag kan nog inte bli intresserad av fula människor tyvärr.
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-25 22:37:34 följande:
    Men självklart... fula kanske låter lite väl hårt. 
    Hur attraktiv någon är beror ju på både personlighet och utseende... och kemi liksom. 

Däremot är nog jag lite i det fulaste laget själv.... :/
  • Anonym (Happihapp)

Tja.. Ful m.m. är väl en högst personlig och ofta skev uppfattning? Jättesvårt sådant och när man ändå talar om förhållanden och allt det där? Ska vi dra klyschor såsom "du kan inte begära någon att älska dig om du redan inte gör det" så.. ja, stämmer detta?

Jag vettetusan, men någonstans vill man ju träffa den där som ser på en som om man vore 10/10 oavsett. Jag inbillar mig att någonstans finns det någon för oss alla, och visst ställs krav på oss själva! Vi måste våga och kanske börja vårda vårt inre. För min del handlade det om en läkningsprocess innan jag var redo, för din del? Ja, det kan bara du svara på men våga? Vad är det värsta som kan hända?

Anonym (Happihapp) skrev 2023-02-25 22:45:08 följande:

Tja.. Ful m.m. är väl en högst personlig och ofta skev uppfattning? Jättesvårt sådant och när man ändå talar om förhållanden och allt det där? Ska vi dra klyschor såsom "du kan inte begära någon att älska dig om du redan inte gör det" så.. ja, stämmer detta?

Jag vettetusan, men någonstans vill man ju träffa den där som ser på en som om man vore 10/10 oavsett. Jag inbillar mig att någonstans finns det någon för oss alla, och visst ställs krav på oss själva! Vi måste våga och kanske börja vårda vårt inre. För min del handlade det om en läkningsprocess innan jag var redo, för din del? Ja, det kan bara du svara på men våga? Vad är det värsta som kan hända?

Tack för ditt inlägg. Tänkvärt!

Hur gick din läkningsprocess till? Var det aktivt arbete eller vad det något som skedde "av sig självt"? Jag har väldigt låg självkärlek tyvärr. :(
  • Stefano82
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-25 22:39:14 följande:
    Men självklart... fula kanske låter lite väl hårt. 
    Hur attraktiv någon är beror ju på både personlighet och utseende... och kemi liksom. 

Däremot är nog jag lite i det fulaste laget själv.... :/
    Så ful kan du väl inte vara! Finns säkert nån som vill ha dig.
    Stefano82 skrev 2023-02-25 22:49:03 följande:
    Så ful kan du väl inte vara! Finns säkert nån som vill ha dig.
    Hmm...
    Jo.. visst. Jag har haft folk som flirtat med mig. Men det har liksom varit lite svårt att hitta någon som är intresserad av mig som jag också är intresserad av.
    Vet inte om jag bara inte kan "klicka" med någon, eller att allt bara inte stämt liksom...

Jag tror jag har avfärdat vissa som visat intresse för att jag inte känner mig värd det.
    Jag flyr helt enkelt.

Hur kan jag vara så emotionellt skadad att jag inte vågar liksom ens flirta med någon? 
  • Anonym (Happihapp)

Tja... Aktivt? Jättesvårt att sammanfatta en process jag själv knappt kan urskilja en början eller ett slut i. En vettig omgivning hjälper och en ännu vettigare själv hjälper än mer. Jag tog min början i att bekräfta det jag faktiskt gjorde bra, vilket började rucka mig mot rätt håll, som sagt en process som är pågående. Glöm inte att göra massor av saker som du gillar och som får dig att må bra.

• Stefano82
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-25 22:56:56 följande:
    Hmm...
    Jo.. visst. Jag har haft folk som flirtat med mig. Men det har liksom varit lite svårt att hitta någon som är intresserad av mig som jag också är intresserad av.
    Vet inte om jag bara inte kan "klicka" med någon, eller att allt bara inte stämt liksom...

Jag tror jag har avfärdat vissa som visat intresse för att jag inte känner mig värd det.
    Jag flyr helt enkelt.

Hur kan jag vara så emotionellt skadad att jag inte vågar liksom ens flirta med någon? 
    Var inte rädd och skicka ett pm om du vill snacka lite allmänt!
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-25 22:56:56 följande:
    Hmm...

Jag flyr helt enkelt.

Hej. Jag vet inte din ålder, men om nu några faktiskt har flirtat med dig finns det ju hopp. Då kan du inte vara så ful som du tror. Du har åtminstone kommit längre än mig. Jag ska inte dra hela mitt livs historia, men jag är 45 år och för fem år sedan insåg jag att jag inte orkade längre med alla besvikelser. Inte en träff har jag haft. Inte ens en oskyldig flirt har jag fått under alla år. Jag insåg redan i plugget att mitt utseende kommer att ligga mig fatet under mitt liv och det stämde ju. Världen har inte mindre ytlig med åren, kan man säga och någonstans går en gräns för hoppet. Jag har passerat min gräns och överlämnat  åt ödet att avgöra om jag träffar någon eller ej. Uppenbarligen inget jag kan påverka...

Ditt utseende är nog inte ditt stora problem utan snarare självförtroendet. Naturligtvis ska du inte besvara flirtar från några du inte är intresserad av, men bara det faktum att du har fått flirtar gör att det är inte hopplöst i ditt fall. Snarare tvärtom.

Lycka till.

Vänliga hälsningar.

Jakob.
  • Ordinär Man
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-25 22:37:34 följande:
    Om du själv är ful, men bara kan tänka dig att dejta snygga människor, är jag rädd att du får skylla dig själv.
  • Anonym (H)

Är man som känner precis som du. Med skillnaden att jag vågat försöka trots att jag inte ser mycket ut. Men har ändå aldrig hittat någon som är intresserad. Har främst sökt bland kvinnor som inte är några snyggingar men det hjälper inte. Om du inte kan tänka dig män som inte är snygga så får du det nog svårt.

Anonym (H) skrev 2023-02-26 14:45:48 följande:

Är man som känner precis som du. Med skillnaden att jag vågat försöka trots att jag inte ser mycket ut. Men har ändå aldrig hittat någon som är intresserad. Har främst sökt bland kvinnor som inte är några snyggingar men det hjälper inte. Om du inte kan tänka dig män som inte är snygga så får du det nog svårt.

Läste du att jag dras till kvinnor? 🙄 Jag skrev det i ts. Men du nämner ändå bara män. Suck.

Men visst. Personen behöver inte se perfekt ut, men ändå någon som tar hand om sig själv, någorlunda tränad person som bry sig om hygien t.ex. Det handlar inte om att man måste vara estetiskt vacker, men att man bryr sig om sitt utseende och sin hälsa.
  • Anonym (H)
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-26 16:19:38 följande:
    Läste du att jag dras till kvinnor? 🙄 Jag skrev det i ts. Men du nämner ändå bara män. Suck.

Men visst. Personen behöver inte se perfekt ut, men ändå någon som tar hand om sig själv, någorlunda tränad person som bry sig om hygien t.ex. Det handlar inte om att man måste vara estetiskt vacker, men att man bryr sig om sitt utseende och sin hälsa.
    Oavsett vilket/vilka kön du tänder på, uppfyller du de kraven själv? Om inte varför? Och om du gör det, varför klagar du på att du är ful?

Nej. 

Jag tror inte det. Inte i dagsläget. Och det är väl det som gör också att jag är ensam. Som min titel antyder. Jag är ful, det är förståeligt att jag är ensam.

• Anonym (H)
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-26 19:07:25 följande:

Nej. 

Jag tror inte det. Inte i dagsläget. Och det är väl det som gör också att jag är ensam. Som min titel antyder. Jag är ful, det är förståeligt att jag är ensam.

Tar du inte hand om din hygien? Tränar du inte alls? Var är det det brister?
    Anonym (H) skrev 2023-02-26 19:25:35 följande:
    Tar du inte hand om din hygien? Tränar du inte alls? Var är det det brister?
    Jag tar hand om min hygien. Men min kropp behöver jobbas lite på. Jag tränar inte regelbundet.
  • Anonym (H)
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-26 19:37:15 följande:
    Jag tar hand om min hygien. Men min kropp behöver jobbas lite på. Jag tränar inte regelbundet.
    Det låter ju inte hopplöst i alla fall. 
    Anonym (H) skrev 2023-02-26 20:09:22 följande:
    Det låter ju inte hopplöst i alla fall. 
    Nej... jag kan absolut bli starkare!

Jag är inte överviktig, men jag vill bli mer vältränad både styrke- och konditionsmässigt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2023-02-26 20:28:21 följande:
    Nej... jag kan absolut bli starkare!

Jag är inte överviktig, men jag vill bli mer vältränad både styrke- och konditionsmässigt.
    Då tror jag du ser alldeles för negativt på dig själv.
Svar på tråden Ensam.. för ful för ett förhållande?