• RaYzLeR

Kan detta vara falskt positivt?

Grattis till barnet! Skrattande

• RaYzLeR
    Anonym (Solklart) skrev 2023-02-27 18:17:12 följande:

Enda som ger falska plus är vissa fertilitetsmediciner och en viss cancerform hos män. Du är gravid.

Hur kan en cancerform hos män göra ett graviditetstest hos kvinnor positivt?
  • RaYzLeR
    Anonym (Solklart) skrev 2023-02-27 21:33:23 följande:
    Jo, för flera år sen tog sambon till en kvinna här ett test på skoj och det blev positivt. Det var så cancern upptäcktes. Så därav mitt svar vad som kan ge falska positiva svar. 
    Oj, jag som man kanske borde göra ett graviditetstest då, för att utesluta cancer. Glad
  • RaYzLeR
    Anonym (E) skrev 2023-02-27 21:52:26 följande:
    Grattis till den sociala klumpigheten!
    Jag var ironisk. Vill man inte ha barn så finns det både kondomer och p-piller att välja på! Glad
  • RaYzLeR
    Anonym (E) skrev 2023-02-27 22:03:50 följande:
    Ah. Så du var bara en idiot. Livet händer. P-medel fallerar. Ingen är hjälpt av såna dryga kommentarer så... kul att trycka ner folk som ligger ner?
    Jag vill inte trycka ner någon. Jag tycker bara att kondomer eller P-piller är ett bättre alternativ än att göra abort.

Att göra abort är riskfyllt och har man otur så kanske man inte kan bli gravid igen när man väl vill det.
  • RaYzLeR
    Anonym (E) skrev 2023-02-27 22:17:01 följande:
    Okunnigheten skiner verkligen igenom. Trist. Förstår inte varför man nödvändigtvis ska vara elak mot TS i en svår situation.
    Jag är nog okunnig i så fall. Jag har inte menat att vara elak mot TS.
Svar på tråden Kan detta vara falskt positivt?