Anonym (Oro) skrev 2023-02-27 17:41:39 följande:
Jag är så rädd att min man ska vara otrogen
Under de senaste åren har min lust minskat, bland annat på grund av sjukdom. Detta trots att jag bara är i 40-årsåldern. Nu vill jag inte längre ge det min man vill ha.
Mittproblem och oro är att han kommer vara otrogen mot mig. Vad kan jag göra? Och om du händer, hur ska jag kunna märka och avslöja otroheten?
Det man brukar göra i relationer... dvs PRATA med varandra och se om man kan komma fram till en gemensam lösning på problemet.
Men istället så försöker du sopa det under mattan och hoppas på att han orkar leva i celibat och går runt och oroar dig för att han ska vara otrogen... och istället för att fråga om tips för hur du ska kommunicera med din man så vill du ha ha tips på hur man kan märka och avslöja en otrohet.... ursäkta att jag skriver det men... hur f*n tänker du nu?
Du fattar väl att när du väl märkt eller avslöjat en otrohet så är det redan försent och skadorna på er relation kommer redan vara ett faktum? Och även om han inte är otrogen så kanske han tröttnar och drar? Vore det inte bättre om du är lite proaktiv istället och försöker hitta en lösning INNAN det går så långt?