Inlägg från: Anonym (Challe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Challe)

Jag vet vad snippa är

Känns som de försökte hitta någon anledning att frikänna förövaren. Stackars, stackars flicka.

• Anonym (Challe)

Det skulle vara intressant att veta vad de då trodde att hon menade med snippa. Eftersom de inte trodde det betyder vagina? Öra? Näsa? Mun? Hur är det möjligt att bara avfärda något sånt?

• Anonym (Challe)
    Tecum skrev 2023-02-27 19:42:53 följande:
    Enligt nyheterna handlade det om fingrar varit inne i underlivet eller inte. Om inte kan det visst inte kallas våldtäkt rent juridiskt.

Felet ligger hos åklagaren som inte valde att åtala för "våldtäkt, alternativt sexuellt utnyttjande". Då hade han åtminstone blivit dömd för sexuellt utnyttjande. Enligt Rapport.
    Då måste de förstått att snippa var samma sak som vagina med andra ord. Läste att flickan visade hur fingret var inne i snippan. Då är frågan varför de inte trodde på henne? Läste något om att rådmannen sagt att det var ett långt fängelsestraff. Jag gissar att de då inte tycker det är så farligt med fingrar i snippan kontra fängelsestraffet. Timell blev ju frikänd också.
  • Anonym (Challe)

Undrar om syftet till och med är att avskräcka andra från att anmäla? jag undrar om någon verkligen blivit fälld av att stoppa in ett finger i snippan på varken vuxna eller barn? Att flickan varit utsatt för ett brott finns det ju inga tveksamheter om

Jag är förbannad på acceptansen av ett sånt brott. De som avgjorde domen verkade mer oroliga över att förövaren skulle få ett långt fängelsestraff än vad flickan blivit utsatt för.

• Anonym (Challe)
    Anonym (Hittar möjlighet att fria) skrev 2023-02-28 17:01:24 följande:
    Då  gärningsmannens bakgrundshistoria väcker sympati (adopterad, fd missbrukare men som numera hittat Gud och hjälper andra missbrukare och som dessutom har väldigt goda relationer och även privat vän med diverse lokala myndighets och organisationschefer) så försöker man antagligen med ljus och lykta hitta hitta något att fria för.
    Dom kunde väl inte använda den gamla klassikern att flickan var klädd på ett suggestivt sätt. (att det var hennes eget fel) men det är ju det som blir budskapet till flickan. mannen har ju inte gjort något fel.

så upprörande! Stackars barn
  • Anonym (Challe)
    olof 45 skrev 2023-03-01 14:06:11 följande:
    Du vet tydligen inte ett jota om vad som menas med våldtäkt AV BARN. Inte våldtäkt heller för den delen - det gäller inte alls bara samlag, give us a break... Googla svensk lag och slösa inte andras tid genom att skriva smörja på öppet forum
    Stoppa upp ett finger (eller något annat) inuti någon annans kropp räknas som våldtäkt. tror personen bara att det gäller fullbordade samlag? Väldigt underligt. 
  • Anonym (Challe)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2023-03-02 18:15:00 följande:
    Domstolen ansåg det klarlagt att mannen haft fingret inne i snippan. De trodde dock felaktigt att snippa bara är ett namn på yttre könsorganet.
    Om någon skulle stoppa in något i snoppen så skulle jag i alla fall tolka det som urinröret eller liknande. Gissar att encyklopedien har gjort en direktöversättning av snopp till snippa. 

förstår inte hur det kan vara ett samtalsämne för nämndemännen. Tror dom att flickan borde sagt vaginalgång eller liknande? Vad är barnordet för det?
Svar på tråden Jag vet vad snippa är