Inlägg från: Anonym (Hmj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmj)

Jag vet vad snippa är

Vet du?

Vet din pappa? 

• Svar på tråden Jag vet vad snippa är
  • Anonym (Hmj)
    Anonym (snipsnapslut) skrev 2023-02-27 18:53:03 följande:

Jag undrar om detta med ordet snippa faktiskt var en avgörande faktor för deras beslut? Media kan ju vinkla saker lite hur som helst. Är det någon som läst domslutet som vet?

Men ja alla vet vad en snippa är. Iallafall svenskar. Om det är ett godtyckligt uttryck för invandrare vet jag inte. 

Det verkar som att det faktiskt föll på det. De har i alla fall inte givit någon annan förklaring själva. 
  • Anonym (Hmj)
    Anonym (Fitta) skrev 2023-02-27 20:27:36 följande:

Fitta heter det 

Inte när man är tio år. 
  • Anonym (Hmj)
    Xlr8 skrev 2023-02-27 22:16:46 följande:
    Visst dom är nog helt införstådd med exakt vad som hänt. denna tråd och hela hashtag existerar bara pga bristande kunskaper runt juridisk. 
    För allt som diskuteras är egentligen hur man inte förstår något om juridik. 

Har ännu ej läst blir imorgon, men jag har en ganska bra idé varför det blev som det blev.
    Sen vill jag som alla andra, behandla alla pedofiler på ett sätt som vår yttrandefrihet inte tillåter mig att skriva. 

Ta hem domen å läs istället för att spekulera.
    Så du menar att alla jurister, utredare och kommissarier som uttalat sig om detta inte kan juridiken?
  • Anonym (Hmj)
    Tecum skrev 2023-02-28 16:44:44 följande:
    Så trodde jag också att det var, men i Rapport var de helt fixerade vid om fingrar varit inne eller ej, även åklagaren. Vad jag förstår är det ingen tvekan om att han haft handen i flickans trosor och enligt ditt påstående borde det räcka för fällande dom. Det är väl kränkande nog.

Eller menar du att domarna inte kan lagen?
    Det hela rör sig om att dessa domare inte vet vad "SNIPPA" betyder, tog en ordbok av många, läste "yttre könsorgan" och, trots att det enligt domen som jag nu läst var skittydligt att fingret varit inuti vaginan blev diskussionen om vad snippa betyder,. Därför är diskussionen som den är. Det här handlar helt om semantik, inte om juridik. Och eventuellt dessa domares egna tendenser, för jag kan ju inte låta bli att undra varför de ens skulle diskutera något som redan är fastställt.
Svar på tråden Jag vet vad snippa är