Tuff barndom, dålig impulskontroll
Min syster ältar sin barndom med mig. Vi har växt upp tillsammans men jag har släppt mycket av det som hänt. De som hänt var då, nu är nu. Min syster resonerar inte så, hon är utav en ensam varg, vågar inte skaffa nya vänner, är väldigt impulsiv, agerar ofta fortare än hon hinner tänka. Tror alla vill henne ont. Hur ska jag hjälpa henne? Kan berätta lite om vår uppväxt, bodde tillsammans med båda föräldrarna. Dom bråkade ofta, pappan blev högljudd, slog hål i dörren och i väggen, slängde saker när han blev arg. Han var nära att låsa in vår mamma på vinden en gång när han blev arg på henne när hon var på vinden. Mamma skrek i förtvivlan, men han gjorde aldrig det, mer var det att skrämmas. Min pappa hade nattjobb, ville att det skulle vara tyst, blev så förbannad om skrek om vi inte visade hänsyn, så var de från vi var små barn tills vi blev äldre. Han skrek att vi skulle hålla käften och rusade upp och skrek vissa gånger. Hände att han skrek att han hatade min mamma framför oss, och även vid 2 tillfällen att vi skulle dra åt helvete. När vi bråkade och retades som små så sprang han ner för trappan och sprang emot oss och skrek allt va han hade så vi satt som tysta ljus resten av dagen. Våra föräldrar separerade när vi va 17 och 19 år. Min syster flyttade med pappan. Hände vid ett tillfälle att hon blev sur på sin pappa och sparka märken på dörren(gick att tvätta bort) Min pappa ringde henne när han såg märkerna och skrek att hon skulle säga vart hon var nånstans då han skulle skada henne och ta livet av henne.. Sen lugna han ner sig och inget hände. men hon blev rädd o kände sig hotad. Hon skrev en gång sms att hon ville ta sitt liv, då pappa rusar fram till henne och sa att dom kunde gå iväg och hämta en kökskniv. Bortsett från detta så har han varit snäll och en närvarande förälder. Han va väldigt labil, man visste aldrig vilket humör han va på.