Inlägg från: Anonym (Ui) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ui)

är man otrogen så älskar man inte sin partner

Ja, jag anser att man älskar sin partner, men man kan inte få allt av alla. Jag har världens snällaste goaste man men han är väldigt dålig på att ge bekräftelse, närhet och uppskattning. Han bara är så och det upptäckte jag ganska tidigt. Nästan noll spänning. 
    Jag har dock aldrig varit otrogen, än. 

• Anonym (Ui)

Jag anser att man är en skithög om man försöker ändra på en annan människa. Särskilt någon som är snäll och fin. Så detta är i så fall ett fall av pest eller kolera. 
    Ingen är perfekt. Vissa saker kan jag leva utan, andra saker är mer svårt. Som ett helt liv där ingen tittar på mig med galen åtrå i blicken, ingen som reagerar när jag har på mig något sexigt som nya underkläder (som han reagerade på i början), sällan spänning i sängen (dock väldigt bra sex). Det sista är inte det största problemet, det handlar inte om sex för mig utan att få känna mig attraktiv och uppskattad. Det har i omgångar känts för jävligt att anstränga sig sen få noll uppmärksamhet. Att få nobben när man erbjuder en avsugning i soffan efter en flaska vin och med tända ljus i hela rummet. Han fattar liksom inte. Ingen magi. 

Anonym (jasså) skrev 2023-03-02 21:43:34 följande:
    Ok, så mao när saker inte blir som man önskat sig så kan man absolut inte lösa det på ett civilicerat sätt, man måste bara bete sig som en skithög?

Är inte det ett ganska barnslig sätt att resonera? Vuxna människor borde väl kunna bete sig vettigt ÄVEN när det inte blir som man vill?
  • Anonym (Ui)

Skilja sig från en underbar (men inte perfekt) man?? Nä du, det anser jag ännu mer vansinnigt. 

Anonym (jasså) skrev 2023-03-03 10:20:30 följande:
    Varför gör du det till ett val mellan celibat och otrohet ungefär som att de är de enda alternativ som finns när det faktiskt finns andra alternativ, som tex att skilja sig?

Som sagt, jag tycker vuxna människor borde kunna bete sig civiliserat även när de är svårt. Men vissa verkar tycka att så fort det blir svårt så är det grönt att bete sig som svin. Vem som helst kan bete sig civiliserat när allt flyter på, det är när det blir svårt som man verkligen visar vad man går för.
Svar på tråden är man otrogen så älskar man inte sin partner