Inlägg från: Anonym (Tyra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyra)

Killar, kollar ni porr fast än ni lovat att inte göra det?

Jag är helt för onani och uppmuntrar min sambo att onanera, onanerar själv dagligen. Men jag är helt emot porr eftersom det finns många nackdelar: tveksam industri, mycket kvinnoförnedring, kan lätt leda till beroende, vissa killar kollar på grövre och grövre grejer och kan till slut inte få stånd utan porr. Vem vill riskera att få en impotent man som inte kan leverera...

Män har klarat av att onanera i tusentals år innan porren, så med lite fantasi klarar de det utan. 

Jag har aldrig bett min sambo inte kolla på porr men han har bara inte haft den vanan medan vi varit ihop. 

Sen vill jag tillägga att de killar som har flickvänner som inte vill ha sex bör fråga sig vad de gör för fel själva. Jag vill ha sex hur ofta som helst, men då har jag också alltid haft killar som varit väldigt intresserade av min njutning och omtänksammai stort. Det ger sexlust.  

• Anonym (Tyra)
    Anonym (Porren kom fram senare) skrev 2023-03-01 06:20:52 följande:
    "Har en man ett behov av porr så bör kvinnan fråga sig själv vad hon gör för fel" är samma logik.
    Fast oftast börjar det med att mannen inte kan leverera i sängen, vilket gör att kvinnan tappar lusten. Sex är mer än in och ut sprut. Lägg fokus på kvinnan, smek henne, se till att hon har det skönt. Ha långt förspel om hon gillar det, var gullig och omtänksam i vardagen. 
  • Anonym (Tyra)

Många män tror att tjejer funkar som män och att det inte krävs nån insats för att tjejen ska ha sexlust. Det är fel. Det krävs ansträngning i form av tid och engagemang i sängen, där hon känner att hennes njutning är viktig och att killen bryr sig. Det behövs också omtänksamhet i vardagen. Kort sagt: i många fall behöver killen steppa upp. 

• Anonym (Tyra)

Sen kan p-piller och antidepressiva också vara bidragande orsaker till bristande sexlust. Vi får hoppas på bättre preventivmedel i framtiden som inte påverkar sexlust och humör. 

• Anonym (Tyra)
    Tukt skrev 2023-03-01 07:39:20 följande:
    Tror de många gar svårt att se den "rätt" stora skillnaden. Att porrens ytlighet skulle vara värre än betydligt mer intima rena fantasier, torde vara värre. Olusten mot porr, förutom problemen inom industrin tycks snarare ligga i att kritikern jämför sig med de som syns i porren.
    Tänker att man ju aldrig kan styra nåns fantasier ändå och att partnern aldrig får veta ändå vad man fantiserar om, så ser ingen skada. 

Däremot känns det inte bra att bidra till en dålig, ofta kvinnoförnedrande industri. Och det klart att det är svårt att förstå hur nån kan tända på kvinnoförnedrande inslag också. Sen är det ju inte bra att riskera att bli beroende av just porr för att kunna tända/onanera. Sin egen fantasi har man ju alltid. 
  • Anonym (Tyra)
    Tukt skrev 2023-03-01 08:12:14 följande:
    Nu är ju inte all porr kvinnoförnedrande och dålig. Av någon enledning så tycks alla som är emot porr veta vad andra tittar på. Det är verkligen en superskill! 
    Men ändå intressant att porr skulle kännas värre, än om en partner onanerar till fantaser om den gemensamma kompisen.
    Merparten är ju ändå kvinnoförnedrande. 

För mig kvittar det väl om han fantiserar om min bästis, jag kommer ju aldrig få veta det ändå?
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (tt) skrev 2023-03-01 09:24:16 följande:
    Kvinnan har ansvaret att kommunicera med mannen om hon inte är nöjd med sexet.

Har mannen i några år trott att allt varit bra så förstår han ingenting då hon slutar ha sex med honom
    Absolut. Men det har till viss del med uppfostran och normer att göra. Att vara tjej och öppet ha sexuella krav är en process som ofta tar flera år. Mannen kan hjälpa på traven genom att kolla av, fråga etc. Det är fortfarande inte helt okej för kvinnor att vara lika frigjorda sexuellt som män. Vår njutning anses av hävd inte lika viktig, det viktiga är mannen. 
Svar på tråden Killar, kollar ni porr fast än ni lovat att inte göra det?