• Tukt

Killar, kollar ni porr fast än ni lovat att inte göra det?

Det finns en del saker folk liksom bara lovar, för att det är jobbigt, svårt och kanske pinsamt att ta strid för det. 
    Porr är en sådan sak. 
    Läser en ut från Familjelivs trådar så kommer det ut mycket ont ur dessa avkrävda löften.

• Tukt
    Anonym (ppp) skrev 2023-03-01 07:33:01 följande:
    Fast onanera och att titta på porr är väl ändå rätt olika saker? Finns många som kan onanera utan att glo på porr. Man kan fantisera inne i huvudet. 

Jag har aldrig behövt diskutera detta speciellt mycket alls med mina partners, man har ett gemensamt sexliv och ett eget med onani om man vill. Däremot är porr en rätt sunkig business så utifrån det skulle jag uppskatta att min partner inte måste använda det som ett medel för att få sin utlösning, men jag har aldrig någonsin sagt något om detta i en relation. 
    Märkte jag däremot att min partner "behövde" glo på porr flera gånger i veckan skulle jag reagera. 

(och varför använder du ett så sunkigt nick by the way?) 
    Tror de många gar svårt att se den "rätt" stora skillnaden. Att porrens ytlighet skulle vara värre än betydligt mer intima rena fantasier, torde vara värre. Olusten mot porr, förutom problemen inom industrin tycks snarare ligga i att kritikern jämför sig med de som syns i porren.
  • Tukt
    Anonym (Tyra) skrev 2023-03-01 07:43:40 följande:
    Tänker att man ju aldrig kan styra nåns fantasier ändå och att partnern aldrig får veta ändå vad man fantiserar om, så ser ingen skada. 

Däremot känns det inte bra att bidra till en dålig, ofta kvinnoförnedrande industri. Och det klart att det är svårt att förstå hur nån kan tända på kvinnoförnedrande inslag också. Sen är det ju inte bra att riskera att bli beroende av just porr för att kunna tända/onanera. Sin egen fantasi har man ju alltid. 
    Nu är ju inte all porr kvinnoförnedrande och dålig. Av någon enledning så tycks alla som är emot porr veta vad andra tittar på. Det är verkligen en superskill! 
    Men ändå intressant att porr skulle kännas värre, än om en partner onanerar till fantaser om den gemensamma kompisen.
  • Tukt
    Anonym (Tyra) skrev 2023-03-01 19:50:24 följande:
    Merparten är ju ändå kvinnoförnedrande. 

För mig kvittar det väl om han fantiserar om min bästis, jag kommer ju aldrig få veta det ändå?
    Merparten? Då har du nog inte räknat in gayporr och annat.

Och ja, du säger så, men någon annan säger något annat. Helt omöjligt att vara till lags med den typen av regler, vare sig man är man eller kvinna. 
    Men det viktigaste är, vad vinner man på att sätta upp dom, då de sannolikt kommer att brytas, och så blir det en konflikt, som sedan blir en tråd på Familjeliv och sedan släpa på att det finns löftesbrott i relationen och sedan göra slut, för att sedan börja om, och om....
Svar på tråden Killar, kollar ni porr fast än ni lovat att inte göra det?