• Anonym (Vis)

Bredvidgång på sjukhus

Är det någon som jobbar på sjukhus här? Jag är utbildad undersköterska men läste inte akutsjukvård. Vet ni här om det finns möjlighet att gå bredvid en dag eller två på ett sjukhus bara för att se hur arbetet går till? Jag bor i Skåne 

• Svar på tråden Bredvidgång på sjukhus
  • Långbenopluto

Utan att vara anställd? Det låter bara märkligt.... 

Att gå bredvid nån som någon ny på jobbet är lite mer normalt.

• Anonym

Patienter på ett sjukhus är inte utställningsobjekt som man kan åka dit för att titta på. 

• Anonym (g)

Är det just på akuten? Om övriga enheter är ok så sök jobb om du vill, låt inte en inriktning begränsa :)

• Anonym (Undersköterska)

men det är ju under akutsjukvård man lär sig allt det praktiska man gör som undersköterska.  blodprov, sätta KAD,  Linda ben osv. Har svårt att se att man blir anställd utan den kursen. Sök in till den på komvux! Då ingår väl även praktik om jag minns rätt. Gör du bra ifrån dig då lär du bli erbjuden timtjänst där till att börja med :)

• Anonym (Vis)
    Anonym (Undersköterska) skrev 2023-03-01 20:09:30 följande:

men det är ju under akutsjukvård man lär sig allt det praktiska man gör som undersköterska.  blodprov, sätta KAD,  Linda ben osv. Har svårt att se att man blir anställd utan den kursen. Sök in till den på komvux! Då ingår väl även praktik om jag minns rätt. Gör du bra ifrån dig då lär du bli erbjuden timtjänst där till att börja med :)

Håller nämligen på att läsa den just nu men de har ändrat upplägget så praktik ingår inte där längre så därför jag undrar
  • Anonym
    Anonym skrev 2023-03-01 18:56:24 följande:

Patienter på ett sjukhus är inte utställningsobjekt som man kan åka dit för att titta på. 

Just så!
    Hade blivit sjövild om sjukhuset bjöd in outbildad allmänhet för att titta och öva lite på mina krämpor under mina svåraste stunder.