• Anonym (Urban)

Attention hoe?

Blev lite intresserad av en tjej i högskolan, väldigt blyg och tillbakadragen, tyckte vi kom bra överens men när jag efter att vi pratat i flera månader började bli lite för på som hon uttryckte det berättade hon efter att hon förstod mitt intresse att hon bara ville vara vänner.

Och sen kom jag in på något i en diskussion varefter hon blev som natt till dag, helt annorlunda i bemötandet. Kunde skriva väldigt mycket, skicka bilder på vad hon gjorde på fritiden, mycket smileys. Nu är hon iskall istället i jämförelse.

Hon vill inte berätta vad jag sagt som blev fel, men har i efterhand kommit fram att hon har pojkvän sen tidigare. En kompis kallade hennes beteende för att vara en attention hoe, oklart vad det innebär. En annan som umgåtts ytligt med henne trodde att hennes förhållande var illa.

Vad är egentligen en attention hoe och passar det in på detta? Går det att upptäcka en sån i tid för att undvika såna misstag igen?

• Svar på tråden Attention hoe?
  • Anonym (Under Ytan)

Jag träffade en tjej som var snygg. Men hon höll mig på avstånd. Vi hade mest kontakt via sms, och vi umgicks aldrig. Hon drog sig alltid ur i sista stund när vi gjort upp nåt. I början varnade hon mig för att jag kunde glömma sex, hon var ointresserad av sånt. Med tiden märkte jag att hon behövde mycket uppmärksamhet. Hon pratade mycket om utseende, och hon var intresserad av kläder. Hon pratade om andra killar hon träffade, hon ville göra mig svartsjuk. Senare så blev hon mer sexuell, nämnde ofta sex, och ville ge mig en bild på sina bröst. Minns en gång när hon inte trodde jag skulle svara er, då jag inte svarade samma dag på sms. Själv så dröjde hon två veckor en gång innan hon svarade.
    Jag blev tyvärr besatt av henne och drömde om henne i flera år.

• Anonym (Anstränger sig hårt för att bli sedd)

En attention hoe är någon som har ett väldigt stort behov av uppmärksamhet och att vara i centrum i sociala sammanhang. Ofta ihop med starka ångestkänslor och avundsjuka när någon annan är i fokus.

Man använder beteende, klädsel (Eller brist på), sin sexualitet, humor, lögner, drar fantasifulla historier, är teatralisk, visar partytricks, försöker underhålla, försöker provocera och visar starka känsloyttringar för att få detta.

Begreppet attention hoe är en nedsättande benämning för detta. Beteendet är starkt kopplat till histrionisk personlighetsstörning  (något som är sällsynt att få som diagnos i sverige) och är inte exklusivt något kvinnligt men vanligare hos kvinnor än män.

• Anonym (K)

En tjej träffar en kille som hon klickar med och gillar att prata med som kompis, och då är hon en "attention hoe"....? Vad fan är det för fel på en del??

• Anonym (Urban)
    Anonym (K) skrev 2023-03-02 10:49:02 följande:

En tjej träffar en kille som hon klickar med och gillar att prata med som kompis, och då är hon en "attention hoe"....? Vad fan är det för fel på en del??

Den frågan får du ställa till min kompis. Jag har aldrig hört uttrycket förrut, och däför jag försökte få någon klarhet i det.

Min kompis tyckte väl att det lät som att hon inte kände sig sedd av sin pojkvän, och behövde få nån bekräftelse på att hon dög, inte vet jag.

Om det nu är så pass är det väl inte svårt att känna sig lite utnyttjad. Men jag känner inte henne så väl mer än att hon berättat att hon hade det väldigt trassligt med sitt ex, är väldigt ensam och skör som person överlag.

Såhär i efterhand börjar jag fundera på om testade men insåg att hon ville vara kvar med sin nuvarande och därför plötsligt bytte bemötande mot mig, men jag kan bara spekulera, hon har inte velat berätta varför.
  • Florali

Usch, vilket sorgligt nedsättande uttryck!

Varför måste precis allt kategoriseras?

Folk är folk, bara! Med osäkerheter, issues likväl som fina och goda sidor.
    En del grejer är uppenbara, en del upptäcker man när man umgåtts ett tag. Det är liksom tjusningen med att vara människa. Inte mycket till äventyr om allt var en rak jävla motorväg!

• Anonym (Anstränger sig hårt för att bli sedd)
    Florali skrev 2023-03-02 17:11:50 följande:

Usch, vilket sorgligt nedsättande uttryck!

Varför måste precis allt kategoriseras?

Folk är folk, bara! Med osäkerheter, issues likväl som fina och goda sidor.
    En del grejer är uppenbara, en del upptäcker man när man umgåtts ett tag. Det är liksom tjusningen med att vara människa. Inte mycket till äventyr om allt var en rak jävla motorväg!

Att vara en attention hoe är jobbigt både för sig själv och sin omgivning. Andra uppskattar ens sällskap i runt en timme,(uppskattningsvis) sedan blir de irriterade. Det är en väldigt stor issue.

Man kan nog jämföra det med ett litet barn som blir sur och avundsjuk när någon annan fyller år och får presenter. Men att man aldrig växt ifrån det och brottas med samma problematiska känslor som ett sådant barn, fast som vuxen. 
  • Florali
    Anonym (Anstränger sig hårt för att bli sedd) skrev 2023-03-02 17:21:39 följande:
    Att vara en attention hoe är jobbigt både för sig själv och sin omgivning. Andra uppskattar ens sällskap i runt en timme,(uppskattningsvis) sedan blir de irriterade. Det är en väldigt stor issue.

Man kan nog jämföra det med ett litet barn som blir sur och avundsjuk när någon annan fyller år och får presenter. Men att man aldrig växt ifrån det och brottas med samma problematiska känslor som ett sådant barn, fast som vuxen. 
    Oavsett jobbighet behöver man inte kategorisera och etikettera personer eller för den delen använda sig av nedsättande uttryck.
    Det utstrålar ett människoförakt som jag vänder mig emot.
  • Anonym (L)
    Anonym (Urban) skrev 2023-03-02 08:21:01 följande:
    Attention hoe?

Blev lite intresserad av en tjej i högskolan, väldigt blyg och tillbakadragen, tyckte vi kom bra överens men när jag efter att vi pratat i flera månader började bli lite för på som hon uttryckte det berättade hon efter att hon förstod mitt intresse att hon bara ville vara vänner.

Och sen kom jag in på något i en diskussion varefter hon blev som natt till dag, helt annorlunda i bemötandet. Kunde skriva väldigt mycket, skicka bilder på vad hon gjorde på fritiden, mycket smileys. Nu är hon iskall istället i jämförelse.

Hon vill inte berätta vad jag sagt som blev fel, men har i efterhand kommit fram att hon har pojkvän sen tidigare. En kompis kallade hennes beteende för att vara en attention hoe, oklart vad det innebär. En annan som umgåtts ytligt med henne trodde att hennes förhållande var illa.

Vad är egentligen en attention hoe och passar det in på detta? Går det att upptäcka en sån i tid för att undvika såna misstag igen?

Jag känner igen mig nästan exakt i din historia, förutom att hon inte hade pojkvän i mitt fall. Man börjar undra vad det är för fel på en. Om man har bra personlighet, men dåligt utseende. Upplevelsen är att allt stämmer. Folk runtomkring ger en blickar, men man kommer aldrig vidare till att det blir något av det. Jobbigt läge att vara i.
  • Anonym (Milo)

Okej. Så ni har pratat, men när du blev får på så backade hon. Och då är hon en attention hoe? Istället för att lära dig vad en attention hoe och hur du ska undvika dem, kanske du ska öva dig själv i att inte bli för på i framtiden? Vad tror du om det?

Svar på tråden Attention hoe?