Inlägg från: Anonym (Urban) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Urban)

Attention hoe?

Blev lite intresserad av en tjej i högskolan, väldigt blyg och tillbakadragen, tyckte vi kom bra överens men när jag efter att vi pratat i flera månader började bli lite för på som hon uttryckte det berättade hon efter att hon förstod mitt intresse att hon bara ville vara vänner.

Och sen kom jag in på något i en diskussion varefter hon blev som natt till dag, helt annorlunda i bemötandet. Kunde skriva väldigt mycket, skicka bilder på vad hon gjorde på fritiden, mycket smileys. Nu är hon iskall istället i jämförelse.

Hon vill inte berätta vad jag sagt som blev fel, men har i efterhand kommit fram att hon har pojkvän sen tidigare. En kompis kallade hennes beteende för att vara en attention hoe, oklart vad det innebär. En annan som umgåtts ytligt med henne trodde att hennes förhållande var illa.

Vad är egentligen en attention hoe och passar det in på detta? Går det att upptäcka en sån i tid för att undvika såna misstag igen?

• Svar på tråden Attention hoe?
  • Anonym (Urban)
    Anonym (K) skrev 2023-03-02 10:49:02 följande:

En tjej träffar en kille som hon klickar med och gillar att prata med som kompis, och då är hon en "attention hoe"....? Vad fan är det för fel på en del??

Den frågan får du ställa till min kompis. Jag har aldrig hört uttrycket förrut, och däför jag försökte få någon klarhet i det.

Min kompis tyckte väl att det lät som att hon inte kände sig sedd av sin pojkvän, och behövde få nån bekräftelse på att hon dög, inte vet jag.

Om det nu är så pass är det väl inte svårt att känna sig lite utnyttjad. Men jag känner inte henne så väl mer än att hon berättat att hon hade det väldigt trassligt med sitt ex, är väldigt ensam och skör som person överlag.

Såhär i efterhand börjar jag fundera på om testade men insåg att hon ville vara kvar med sin nuvarande och därför plötsligt bytte bemötande mot mig, men jag kan bara spekulera, hon har inte velat berätta varför.
Svar på tråden Attention hoe?