Inlägg från: Anonym (Eli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eli)

Nipt visa pojke

Jag har t å stora pojkar o fick en flicka som sladdis. Jag äkskar alla exakt lika mycket men va lyckligt jag blev när hon kom. Hon är 3år nu o jag tänker dagligen på att hon är en liten tjej. Killarna älskar att meka o har exakt samma filmsmak som pappa. Jag försöker hänga på min har alltid en känsla av att de har så mycket mer gemensamt. Jag skriver som någon annan gör ivf utomlands nästa gång. Vet att det upprör men jag förstår din känsla. En tröst är att du kommer älska pojken oändligt men du kommer aldrig sluta längta efter en liten flicka.

• Anonym (Eli)

Om vi ska vara ärliga så ser det ut på följande sätt. Tjejer har oftast tätare kontkat med sina familjer, man har oftast liknande intressen o det klart det är en anledning till att man vill ha en tjej. Finna miljoner ex på tjejer som gillar bilar hockey mm men om vi ser sanningen så har båda mina killar spelat hockey med 60st barn varav max 4 varit tjejer. Samma med garaget de mekar i. Det är 20st o inte en enda tjej. Alla ska ha samma möjligheter o de intressen de vill men snälla sluta säg att det inte är någon skillnad! Behöver inte exempel på nån som lekt med bilar . Det klart det finns o 1 av 30 hockyspelare är säkert tjejer. 
    Jag förstår ts o jag tycker inte det är fel att önska sig en tjej. 

• Anonym (Eli)

Detta är en sak som är så tabu. Ändå skapas det åtskilliga trådar o vi är så många som känner längtan efter dotter. Låt oss göra det. Låt oss se sanningen. Att det finns många exempel på pojkar som har en jättegod relation till sin mamma men kolla er omkring. I er egna vänskapskrets, på idrotten o förskola . Alla är olika individer o idag har vi förmånen att behandla alla könsneutralt. Ändå ser jag så många exempel på det vi skriver om. Flickor som får välja vad de vill att leka med leker ändå oftast med dockor, pärlar mm o de är oftast lite lugnare. Men långt ifrån alla men i det stora hela. Jag har jobbat på förskola 20 år nu. En förskola där alla ha samma förutsättningar o alla behandlas exakt lika. Ni får bli hur arga ni vill.

Svar på tråden Nipt visa pojke