Inlägg från: Anonym (@) |Visa alla inlägg
  • Anonym (@)

Nipt visa pojke

Men helt ärligt, om man blir så besviken och mår dåligt (!) över könet på sitt barn så är man inte mogen att bli förälder. Ett barn är ingen accessoar som ska matcha höstens kappa eller vardagsrumssoffan liksom. Det är en människa som ni sätter till världen och ska ansvara för och uppfostra i ca 18 år. Herre gud, var glada för att det ens blev ett barn liksom. 

• Anonym (@)
    Anonym (Eli) skrev 2023-03-12 01:14:34 följande:

Detta är en sak som är så tabu. Ändå skapas det åtskilliga trådar o vi är så många som känner längtan efter dotter. Låt oss göra det. Låt oss se sanningen. Att det finns många exempel på pojkar som har en jättegod relation till sin mamma men kolla er omkring. I er egna vänskapskrets, på idrotten o förskola . Alla är olika individer o idag har vi förmånen att behandla alla könsneutralt. Ändå ser jag så många exempel på det vi skriver om. Flickor som får välja vad de vill att leka med leker ändå oftast med dockor, pärlar mm o de är oftast lite lugnare. Men långt ifrån alla men i det stora hela. Jag har jobbat på förskola 20 år nu. En förskola där alla ha samma förutsättningar o alla behandlas exakt lika. Ni får bli hur arga ni vill.

Fast i TS fall handlade det om att de hade ett tjejnamn som de ville använda och nu går ju inte det så nu mår de dåligt... Känns det moget och som om de förstår vad ett barn är då? 

Nä, med den attityden är det nog bäst att skaffa en docka att leka med ett par år till och sen skaffa barn. 

• Anonym (@)
    Anonym (Eli) skrev 2023-03-12 01:14:34 följande:

Detta är en sak som är så tabu. Ändå skapas det åtskilliga trådar o vi är så många som känner längtan efter dotter. Låt oss göra det. Låt oss se sanningen. Att det finns många exempel på pojkar som har en jättegod relation till sin mamma men kolla er omkring. I er egna vänskapskrets, på idrotten o förskola . Alla är olika individer o idag har vi förmånen att behandla alla könsneutralt. Ändå ser jag så många exempel på det vi skriver om. Flickor som får välja vad de vill att leka med leker ändå oftast med dockor, pärlar mm o de är oftast lite lugnare. Men långt ifrån alla men i det stora hela. Jag har jobbat på förskola 20 år nu. En förskola där alla ha samma förutsättningar o alla behandlas exakt lika. Ni får bli hur arga ni vill.

Också: här får man ju ställa sig frågan vad som kom först, hönan eller ägget. Kan man förvänta sig att en oönskad son utvecklar en nära relation till sina föräldrar? Nä. Som förälder lägger man själv grunden för sin framtida relation med sina barn, om man konstant markerar att man är missnöjd och inte förväntar sig någon bra relation blir det inte någon sådan heller. 
Svar på tråden Nipt visa pojke