Inlägg från: Anonym (Suck....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck....)

Nipt visa pojke

Men herregud dessa trådar om att inte vilja ha pojkar utan endast tjejer tar ju aldrig slut!!! Vad är det som är så hemskt med pojkar???

Ni visste väl att chansen att få en pojke är lika stor? 

• Anonym (Suck....)
    Anonym (Anonymledsen) skrev 2023-03-10 17:07:44 följande:

Tycker det är hemskt hur vissa av er kan sitta och skriva så hemska saker när jag uppenbarligen mådde riktigt dåligt när jag skrev detta Inlägget, och tack till er som själva kunde öppna er och berätta hur ni hade det, de hjälpte mycket och denna ångest släppte efter 2 dagar så att kasta skit på en person som av olika anledningar hamnat i shock är äckligt, detta var en mindre shock för oss då det släppte fort och självklart är det inte barnet eller könet i sig utan det är tanken att man tänkt det Mallis skulle bli ett av det, har inget med att vad vi kan hitta på eller vad han eller hon kan göra i livet handlar endast om tanken av ett av könen, detta barn är så efterlängtat och kommer bli så älskat av alla den kommer ha runt sig, tycker bara det är rik sorgligt hur vissa människor uppenbarligen tycker alla ska reagera på samma sätt och kunna styra över ens känslor i vissa sammanhang, alla vi är olika och reagerar där efter och inget fel med det. 
    tack för mig i detta inlägg och hoppas ni som skrivit hemska saker kan se er själva i spegeln och inte se några brister i er själva då ni uppenbarligen är perfekt på alla plan?.. 

Du skriver i ditt inlägg att du förstår om folk också tycker att ni är hemska, du skriven även att det är dumt att ni blev besvikna. Du var alltså beredd på "hemska" kommentarer och förstår folk.
    Nu skriver du att du tycker att det är sorligt att vissa människor tycker att alla ska reagera på samma sätt, har inte du sjäv förväntningar då till hur andra ska reagera på ditt inlägg? Vi alla är ju olika och reagerar olika.

• Anonym (Suck....)

Oftast önskar sig folk flickor av dessa anledningar:
    - vill bli mormor
    - vill ha mamma-dotter relation 
    - vill klä min dotter i klänningar och tofsar.
    - har alltid sett mig som en flickmamma
    - döttrar har bättre relation med sina familjer 

Detta är helt fel fokus. Fokusera på att möta ditt barns känslomässiga behov istället för vad DU vill få ut av din dotter. För mig låter det sjukt egoistiskt.

Sen alla dessa fördomar om att pojkar är helt tvärtom och därför vill man inte ha dem, återigen handlar det om dina egna behov, fokusera på barnets behov istället.

Shit, inte så konstigt att nästan alla människor lever med någon sorts barndomstrauman när föräldrar endast tänker på sina behov och vad de vill få ut av sina barn.

• Anonym (Suck....)
    Anonym (jo men alltså) skrev 2023-03-12 20:21:29 följande:
    Inte en människa får barn för barnets skull väl. Man får barn för sin egen skull. Sen anpassar man sig när de kommer.
    Att skaffa barn för att man vill bilda familj är inte samma som att vilja ha en dotter för att klä henne i klänningar. Ja, man skaffar barn för att man själv vill det men det betyder inte att när du väl har ditt barn så ska du tänka "vad kan jag få ut av mitt barn" utan snarare "hur kan jag möta mitt barns känslomässiga behov och vara en bra förälder" 

Så där finns en stor skillnad.
Svar på tråden Nipt visa pojke