Anonym (Mamma) skrev 2023-03-10 23:47:37 följande:
Jag vill bara säga det att vissa kommentarer här visar på hur dömande människor är innan dom ens vet hela sanningen :) Ingen här har en aning om min historia, mina barns historia om varför vi är i den sits vi är i. Märker också att ni gör egna gissningar om hur vår situation ser ut. Ni behöver inte oroa er för barnen, pga våld i tidigare relation så har socialen vart inblandad och dom är inte alls orolig att mina barn har det dåligt med mig. Snarare tvärtom, jag ger mina barn kärlek, mat, bekräftelse, tid, lyssnar på dom, behandlar dom respektfullt, uppfostrar. Dom är fantastiska små individer som sover gott om natten, både ger och tar emot kärlek, den stora pratar mycket och vi skriker aldrig på varandra, kallar varandra för fula saker osv... Sånt förekommer aldrig här!
Ni som dömer innan ni ens vet hela sanningen visar bara på okunskap och att ni gissar er till hur det är.
Den här hädelsen som blev sist. Jag blev väldigt ställd. Man blir det när en person visat en kärlek och omtänksamhet i 1,5 år. Ni som dömer så hårt har ni själva vart med om liknande? Jag skrev här för att jag blev förtvivlad och känner att det blev så fel.
Vi har haft en rejäl diskussion om det som hände och vad som gäller hädanefter....
Så jag skiter inte i det som hänt! Tvärtom!!!!
Om du har erfarenhet av våld i tidigare relation borde du väl vara särskilt försiktig med att skaffa barn med en ny man så snabbt. Oavsett vad du säger ger denne mans beteende inga bra vibbar. Om han beter sig så nu, hur ska det inte bli när nästa barn är fött och ni kommer att ha både en bebis och en ettåring att ta hand om?