Inlägg från: Anonym (Benzo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Benzo)

Vill kunna förklara för min kompis varför benzo är farligt - hjälp!

Nånting hände med tråden jag postade igår där jag frågade på va sätt benzo är farligt, jag vet inte om den på nåt sätt bröt mot några regler lr nåt för jag har fått ett meddelande fr FL, men det står inget i det meddelandet så jag vet inte va det gäller.

Hursomhelst så skulle jag väldigt gärna vilja veta va det är som gör benzo farligt. Jag säger alltså inte att jag tycker att det är bra lr att det är fel att säga att det är farligt eller nåt sånt, utan jag vill veta va det är som gör det farligt. Jag vill kunna säga till min kompis som säger att hon kan ta det o det är inget farligt att jo det är farligt o att jag kan förklara varför det är farligt. Det blir ju liksom ingen tyngd i att säga "ta inte den skiten, det är farligt" men sen inte kunna säga på va sätt det är farligt. Så snälla ta inte bort den här tråden för den kan verkligen inte vara olämplig, tvärtom är det väl bra att sprida att och varför det är farligt!

• Svar på tråden Vill kunna förklara för min kompis varför benzo är farligt - hjälp!
  • Anonym (Benzo)
    Citronella skrev 2023-03-05 20:22:55 följande:

Bensodiazepiner är inte farligare än någon annan medicin om man tar dosen man fått utskriven. Benso räddar liv om de tas på rätt sätt. Det är beroendeframkallande så man ska vara lite försiktig men det pratar man om med sin läkare inte en kompis. 

Ja, jag vet att det är bra som medicin o kan rädda liv, men det är ju inte det jag undrar över, utan vad det är som är farligt med det. Som kristall och hasch till exempel är farligt för det kan ge hjärnskador om man använder det länge/mycket osv, men vad är det som är farligt med benzo? På vilket sätt förstör det en om man använder det för mycket?

Och att prata med läkare, alltså det är inte precis så att min kompis får benzo utskrivet av en läkare! Hade hon haft det som medicin hade det ju vart en helt annan sak.
  • Anonym (Benzo)
    Anonym (Brott) skrev 2023-03-05 20:54:37 följande:
    Du vet att hon knaprar piller OCH begår brott och gör inget åt det? 
    Hur svarar detta på min fråga? Och vaddå gör inget åt det, det är ju för helvete de jag försöker! Polisanmäla kompis är kanske inte det första man vill ta till utan man vill försöka på annat sätt först eller hur?
    Anonym skrev 2023-03-05 20:58:51 följande:
    Vilket utmärkt svar på TS fråga!
    Gå till kompisen och berätta att det är utmärkt medicin och att allt hon saknar egentligen är receptet!
    Haha ah men lite så...
Svar på tråden Vill kunna förklara för min kompis varför benzo är farligt - hjälp!