Singel med barn, hur tänker ni kring att dejta?
Hej alla kloka! Tänkte höra lite med er ikväll, hur ska man tänka när det kommer till att dejta när man har barn?
Innan jag hamnade i den här livssituationen jag är i nu så tänkte jag alltid: om jag skulle vara singelmamma så skulle jag inte introducera en ny partner för barnen förrän jag var helt säker på att det var mannen jag ska gifta mig med. Men nu när jag befinner mig exakt där så känns det lite knepigare.
Jag har en ny inställning till kärlek och dejting överlag och känner mer i hjärtat att man inte behöver planera en hel framtid bara för att man träffas. Jag vill låta allt ta tid och till exempel inte flytta ihop för snabbt osv, men däremot vill jag naturligt umgås mycket med den här nya killen. Men jag är så rädd att mitt barn ska tycka om honom väldigt mycket och TÄNK OM det inte håller. Som det känns nu för mig är det här en man som får mig att leva upp igen och vi har väldigt kul tillsammans och han är genuint snäll mot mig (är inte van att träffa snälla killar?) så det finns absolut potential här! Men jag är inte redo att tänka fööööör långt och jag vet inte om det kanske kommer visa sig att vi är för olika om ett tag eller vad som helst!
Han killen är jättetaggad på att hänga med mitt barn och hitta på saker tillsammans så hur ska man tänka?