Inlägg från: Anonym (A.K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A.K)

Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:04:55 följande:
    Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Jag undrar om sjukhuset kommer välja att kontakta polisen om man berättar att man varit med om en våldtäkt? Syftet med att åka in är för att se över om det blivit skador och spara dna(sperma) ifall jag ångrar mig och vill anmäla.

Dom har tidigare kontaktat polis när jag åkte in för misshandel. Jag ljög alltså och sa att jag hade ramlat men dom förstod vad som hade hänt och kontaktade dom mot min vilja och utan att jag visste.

Hur tror ni dom skulle göra?

Snälla söta du. Ingen, absolut ingen ska behöva stå ut med att bli vare sig misshandlad eller våldtagen. Du behöver stöd och hjälp vilket du kan få från kvinnofridslinjen 020505050 . Och du kan vara helt ano ym. Han hotar med de bilder han har för att ha kvar dig i sitt våld. Men han är inte dummare än fattar att i samma ögonblick han är anmäld så skulle det bara förvärra för honom att skicka dessa. Utpressning är dessutom i sig åtalbart. Så snälla du låt inte detta svin fortsätta att ha makt över dig utan ta den hjälp och det stöd du kan få för att orka igenom detta. Du är värd så mycket bättre än detta. 
Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?