Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Gå minus på att jobba??

Anonym (Undrar) skrev 2023-03-06 14:14:17 följande:
    Jag har ett annat jobb egentligen, men under behov.
    Så från april-oktober/november jobbar jag mer än heltid, sen under vintern är det lite lågsäsong.
    Det är alltså en månad du ska jobba? Varför skita ner sig med bidragsfusk för en månad? Du har väl lyckats undkomma arbete flera månader nu, sedan säsongsjobbet tog slut. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-06 14:44:13 följande:
    Under säsong får jag ut cirka 23-50 tusen varje månad efter skatt.
    Jag är knappt ledig, tar ingen semester eller så.
    Barnen har fritids hela sommaren stort sett.

Jag lägger ju även undan för de dåliga månaderna under vintern. Men nu börjar den kassan sina då de blev lite mycket tråkiga utgifter under vintern, vattenskada i huset, försäkringen täckte ju en del, men fortfarande utlägg för ny kyl och frys.
    Sen gick tvn sönder efter 10 år, sen fick jag laga min bil för 10000kr...

Nu kommer jag dessutom bli sjukskriven i 12v pga en operation. Är förhoppningsvis tillbaka på gamla jobbet i maj igen och kan köra på i 150%....

Frågan är hur man hittar en lämplig sysselsättning på vintern?! 
    Du ska kanske se över hela din livssituation. Flytta, skaffa annat jobb så barnen får lite sommarlov.

Har du berättat på jobbet att du ska opereras ? Hinner du ens börja jobba där?
  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-06 14:48:35 följande:
     Vaddå bidragsfusk? Jag fick en behovsanställning, så kan få allt från 0-150h på en månad. De ringer ut en.

Men som sagt, jag får ut mindre en dag på jobbet än en dag på a-kassa.
    Tackar du nej till arbete har du inte rätt till a-kassa. Så då tjänar du på att arbeta. 
  • Anonym (M)
    fornminne skrev 2023-03-06 14:53:16 följande:

Anonym Bb, det kan jag hålla med om. Att TS i första hand bör söka året runt-försörjning, om det sen är flera olika jobb spelar ingen roll. Men som sagt, man behöver inte acceptera hur dåliga villkor som helst.

Då får man ta konsekvensen dvs att bli avstängd från a kassan. Men det har TS kanske råd med det är ju bara en månads jobb.
  • Anonym (M)
    Anonym (x) skrev 2023-03-06 15:24:00 följande:
    När jag var arbetslös så var det ok att neka jobb pga ekonomi.
    Men då måste man vara öppen med det. Dvs prata med dom. Säger de nej så blir TS tvungen att ta jobbet. Tror hon är mer inne på att bara tacka nej och inte säga något.
  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-06 16:22:05 följande:
    Kan inte flytta då maken studerar och behöver vara i skolan.
    Söker andra jobb.
    Har väl nämnt operationen, men inte när.
    Har redan jobbat lite på de nya stället och jag vantrivs.
    Det finns väl billigare boende där ni bor? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-06 22:21:02 följande:
    😆😂 Jo visst vore de skönt att be AF dra någonstans..
    Vi får ingenting gratis på jobbet, finns inte ens en kaffemaskin...
    Har ingenstans att värma matlåda eller lägga in något i kylskåp eftersom jag åker runt.
    På vintern fungerar ju bilen bra som kylskåp eftersom den hinner ju bli kall innan man ska vidare till nästa, men på sommaren och +23 grader? Det är ju inte fräscht.

Sen sitta och slita på min bil och det täcker inte ens bränslet? Njae, det är ju det som gör mig så jävla sur och grinig...
    Fast du ska ju inte jobba där på sommaren. Du ska ju snart opereras. Sedan har du ditt säsongsjobb. 
Svar på tråden Gå minus på att jobba??