• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • My871

Jag är kvar och jobbar på att lista ut när ägglossning var. nc har hoppat fram och tillbaka och inte bestämt sig än. Nu har det hoppat för långt bak enligt mig. Enligt känningar så tror jag mig ha haft ägglossning på kalenderdag 23 eller 24 men nc verkar inte hålla med mig riktigt. hmmm
    ägglossning brukar ske på kalenderdag 21 nästan alltid.

• trefaldigmästareikärlek

Foodie92 det såg onekligen ut som att ni fått till en bra omgång denna månad när jag såg din graf ✊ Håller tummarna för dig ❤️

Myran, jag var gravid för 8 årn sedan sist. Jag hade ont i min livmodertapp första halvan av grav. Bm hade ingen förklaring annat än att det händer mycket och så länge det inte börjar göra outhärdligt ont eller att jag får rikliga blödningar med klumpar kunde jag var lugn. 😅🤷?♀️
    Har du plussat än?

Min mens har kommit igång riktigt ordentligt idag, så skönt att pmsen är över. Börjar fundera på om jag behöver något för att få upp progresteronnivån då jag förr två ägg som fäster men släpper runt bim. Har ni tankar på detta? 

• My871
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-22 08:51:34 följande:

Foodie92 det såg onekligen ut som att ni fått till en bra omgång denna månad när jag såg din graf ✊ Håller tummarna för dig ❤️

Myran, jag var gravid för 8 årn sedan sist. Jag hade ont i min livmodertapp första halvan av grav. Bm hade ingen förklaring annat än att det händer mycket och så länge det inte börjar göra outhärdligt ont eller att jag får rikliga blödningar med klumpar kunde jag var lugn. 😅🤷?♀️
    Har du plussat än?

Min mens har kommit igång riktigt ordentligt idag, så skönt att pmsen är över. Börjar fundera på om jag behöver något för att få upp progresteronnivån då jag förr två ägg som fäster men släpper runt bim. Har ni tankar på detta? 

Jag tänkte testa c-vitamin nu efter ägglossning för att höja progresterone. det kanske kan vara något för dig också. Det kan ju inte skada iaf antar jag :) 
  • Malu84

Malinj83 herregud va skönt att höra att du också är i min ålder ! Får man fråga hur gammal din partner är ? Min är 10 år äldre än mig . har ni försökt länge ? Detta var försök 2 eller 3 för oss , 

Hoppas ni alla här får en fin helg !

• Potatisbulle

Jag är också kvar och är på ÄL +5 eller 6 (positivt äl-test förra
    söndag morgon). Så BIM förmodligen 30/4 eller 1/5. Tänkte verkligen försöka att vara cool och inte känna efter för mycket innan BIM (vi har försökt ett halvår nu), men det går lika dåligt som vanligt 😃 Har hela veckan haft molvärk, varit väldigt trött, igår blev brösten ömma (och är fortfarande), och igår var jag frusen och kände mig nästan febrig på kvällen. Nu på morgonen känner jag mig lite lätt illamående och fick inte i mig kaffet. Förmodligen bara 100% överanalyserande. Men tycker det är för tidigt att börja känna av mensen, samtidigt som det är för tidigt att ha grav.symtom (haha).

Detta är första cykeln jag tempar. Någon med mer erfarenhet som har något klokt att säga om min graf? Den är ju lite hoppig 🤔 

• Barbrastreisand

Jag är också kvar! Har kört utan äl-test och tempning denna gång, men tror jag är på äl+9 idag, BIM 27. Får se om jag ska testa imorgon eller måndag, har dock inga testa tidigt kvar utan bara vanliga.

• Anonym (Gemenskap)

Jag har BIM 28-29 april och hade tydligen ÄL i söndags 16 april. Jag vet att man inte kan känna gravsymtom förens tidigast runt BIM då kroppen börjar producera hormon men samtidigt är det många som har känt annorlunda efter ägglossning när det tagit sig efter samlag. Jag gissar att det är hormonnivåerna som är annorlunda vilket dem är så de stiger och sjunker i lite annan ordning än om det bara är PMS.

Jag fick ömma bröst under ÄL vilket jag brukar få, dock har det hängt kvar och dem ömmar fortfarande, jag blev sjukt öm i livmoder/äggstockar under ÄL och har fortsatt känt ett svagt molande till och från vilket håller i säg än det med.

Vaknade imorse och kände mig annorlunda så tog ett "testa supertidigt"- test (upp till 5 dagar innan mens) och det var såklart så negativt som det bara kan bli. Jag fattar att det är alldeles för tidigt att testa på ÄL+6 men jag tänkte ändå att om jag redan har symtom på en eventuell graviditet/annorlunda hormonnivåer så kanske det skulle ge ett svaaaagt streck, men nej...

Nu känns det såklart helt kört att få ett plus denna månad. Väntar mig mensen nästa helg och om den inte kommer så tar jag ett nytt test.

• Syskonförsök

Jag hade också tankar om detta! Jag fick tre kemiska graviditeter på varann och sen provade jag c vitamin 750mg om dagen då det ska naturligt öka progesteronet. Första cykeln med det så stannade ju ägget men dock blev de missfall v.5+0 men känns ändå som de hjälpte lite! Finns ju progesteronkräm att beställa online men det vågade jag aldrig!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-22 08:51:34 följande:

Har du plussat än?

• Foodie92

Ja men känningar för mens har ja typ kan inte riktigt säga om de e nått annorlunda men har haft stark molvärk dessa dagar och känt som att mensen ska komma när som

Kanske borde med testa C vitamin nästa cykel om de inte tar sig 😊 körde du brustabletter?

Svar på tråden BIM APRIL