Trivs inte i mitt hem längre
Som äldre person i detta forum blir jag helt förskräckt över så mycket oförståelse och egoism. Tonårskillen öppnar sitt hem för flickvännen; det har nu blivit gratishotell eller ungdomsgård. Detta har fått pågå därför att det varit möjligt, ingen har hejdat honom.
Egentligen tycker jag inte att så unga skolelever ska sova över hos varandra, de går bara i högstadiet och borde koncentrera sig på skolan i stället för att leva som sambor. Jag har hört att ungdomar brukar säga till sina föräldrar att "alla andra gör så" vilket inte behöver vara sant. Nu har jag inga barn, men hade jag haft det hade det inte kommit på fråga att en annan person skulle ha kunnat ta mitt hem i besittning, äta och använda mitt badrum. Jag vill kunna slappna av i mitt eget hem och inte hålla en främling med mat och logi. TS behöver vila och rekreation, kanske en vecka alldeles ensam eller med det minsta barnet, på någon semesterort. Mannen får ansvara för hemmet. När TS återvänder ska flickvännen vara portförbjuden utom någon lördag emellanåt. Vid övernattning gäller att duschning får ske senast 21 00. Har mannen så lite förståelse för TS regler bör han flytta och hur han ska fixa en ungdomsgård är hans problem. TS kan bestämma vad som ska gälla i hennes hem, sonen får bli hur arg som helst. Nya regler, bara att gilla läget.