• Wed 8 Mar 2023 10:12
    1205 visningar
    2 svar
    -1
    2
    1205

    Råd

    Hej, 
    Jag är en skild kvinna som har ett 4 åring barn som bor veckovis. Jag skilde mig när min son var 6 månader. Jag träffade en ny man som är bra och vi har planerat hur vårt liv kommer att se ut. 
    Min familj träffade honom en gång och de tyckte inte om honom eftersom de tror att jag förtjänar någon som är ännu bättre, som är välutbildad som mig och de tycker att hans familjsnivå passar inte ihop med min familjsnivå.
    Jag tycker själv att det här är bara struntsnack. Det som identifierar människan är hur den behandlar andra och om den är en ond själ eller inte.
    Men min rädsla och som stoppar mig att gå vidare är mitt ex-make. Han är jätte elak och kan göra vad som helst för att se mig lida. Jag är fruktansvärt rädd att han kommer kunna ta mitt barn ifrån mig, eller vända mitt barn mot mig och kanske försöka lära barnet ljuga och säga saker som inte stämmer så som den nya mannen slår honom eller jag slår honom. Jag vet inte vad jag ska göra? Ska jag fortsätta vara singel hela mitt liv för barnets skull eller hur jag kan stoppa exet från att försöka ta mitt barn från mig.

  • Svar på tråden Råd
  • Anonym (Bästa­)
    Wed 8 Mar 2023 10:17
    #1
    Gabrriella skrev 2023-03-08 10:12:45 följande:
    Råd

    Hej, 
    Jag är en skild kvinna som har ett 4 åring barn som bor veckovis. Jag skilde mig när min son var 6 månader. Jag träffade en ny man som är bra och vi har planerat hur vårt liv kommer att se ut. 
    Min familj träffade honom en gång och de tyckte inte om honom eftersom de tror att jag förtjänar någon som är ännu bättre, som är välutbildad som mig och de tycker att hans familjsnivå passar inte ihop med min familjsnivå.
    Jag tycker själv att det här är bara struntsnack. Det som identifierar människan är hur den behandlar andra och om den är en ond själ eller inte.
    Men min rädsla och som stoppar mig att gå vidare är mitt ex-make. Han är jätte elak och kan göra vad som helst för att se mig lida. Jag är fruktansvärt rädd att han kommer kunna ta mitt barn ifrån mig, eller vända mitt barn mot mig och kanske försöka lära barnet ljuga och säga saker som inte stämmer så som den nya mannen slår honom eller jag slår honom. Jag vet inte vad jag ska göra? Ska jag fortsätta vara singel hela mitt liv för barnets skull eller hur jag kan stoppa exet från att försöka ta mitt barn från mig.


    Bästa sättet är oftast att helt ignorera exet. Inte låta han styra ditt liv, vere sig indirekt eller direkt. Inte ta åt sig om han säger elaka skar, följa ungängesschem, inte ge efter för hot. Inte hålla på med tomma hot

     
  • Mon 24 Apr 2023 10:40
    #2

    Rädslan man känner är inte alltid logisk...jag tänker att du behöver prata med någon om din rädsla och även din situation. Hur du kan och bör agera för att det inte ska bli problem med exet. Och om det blir det hur du kan agera då...
    Att din nuvarande sambo och du pratar ihop er tror jag också är bra...ni har ju planerat framöver.
    Socialen ska ju lyssna på båda parter och inte ta ett barn från en förälder på grund av skitsnack....
    Tråkigt att din släkt inte stöttar dig, hoppas att dom kommer ändra sig men du kan inte fatta beslut för deras skull, det är ditt liv och du förtjänar o må bra.....
    Lycka till med allt!!

Svar på tråden Råd