• Anonym (Arbigga)

Gud vad jag är trött på inlägg där man påskiner att kvinnor lurar män att vara otrogna

Alla vuxna människor har eget ansvar för sitt liv. Att konstant skylla problemen på andra är både omoget och dumt.

Den som på alvar tror att deras partner inte skulle varit otrogen om inte kvinnan i fråga varit tillgänglig är inte av denna världen. 

Därför frågar jag er på fullt allvar. Tror ni att era män är viljelösa, lättlurade och över sexualiserade. Varför stannar ni då ?  Är det för barnens skull? eller för ekonomins skull? eller kanske för er egen?

• Svar på tråden Gud vad jag är trött på inlägg där man påskiner att kvinnor lurar män att vara otrogna
  • Ccplus
    Anonym (Arbigga) skrev 2023-03-09 11:41:51 följande:

På dessa mina frågor får jag svar som syftar på en annan tråd jag inte har något att göra med.

Varför ska jag diskutera annat än de frågor jag ställt?

Du har ju redan erkännt att det var den tråden som gjorde dig sur. 

Varför ska vi förklara oss och ställas till svars över något påhittat scenario, som du påstår att du har sett massa exempel av och inte bara i den tråden, men inte ens har sett någon diskutera något om alls? 

Vill du se om killen med skulle få skit i ett sånt scenario. Så får du starta en tråd där frågan är "hur ser du på killen som är otrogen mot den kvinna som han gift sig med och påstår att han älskar." 

Då kommer nog de flesta säga att han är dum i huvudet och förmodligen ett riktigt asshole. 

• Anonym (Paulina)

Kan man lura en man till att vara otrogen...Hur gör man? Är intresserad av en gift man nämligen och vi har spanat en del. Tips mottages? 

• Anonym (Arbigga)
    Ccplus skrev 2023-03-09 13:07:21 följande:

Du har ju redan erkännt att det var den tråden som gjorde dig sur. 

Varför ska vi förklara oss och ställas till svars över något påhittat scenario, som du påstår att du har sett massa exempel av och inte bara i den tråden, men inte ens har sett någon diskutera något om alls? 

Vill du se om killen med skulle få skit i ett sånt scenario. Så får du starta en tråd där frågan är "hur ser du på killen som är otrogen mot den kvinna som han gift sig med och påstår att han älskar." 

Då kommer nog de flesta säga att hfrågorna jag ställdean är dum i huvudet och förmodligen ett riktigt asshole. 

Stor missuppfattning!! Det var en del svaren i trådar likt denna. Som tur är verkar moderatorn ha rensat bort de allra värsta men de dyker nog snart upp igen.

Ännu har jag inte fått svar på frågorna jag ställde. 
    Var är alla som drabbas av otrohet gång på gång och ändå stannar kvar i relationen?

Varför stannar de kvar i relationer där partnern är "ett svin"

Jag är genuint intresserad av deras svar.  Kanske kan jag hjälpa till på något sätt.
  • Anonym (sådär)

Gud vad trött jag blir på alla kvinnor som springer runt och knullar upptagna män och sen blir skitsura när deras egoism och empatilöshet ifrågasätts 

• Aviga
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-10 16:30:50 följande:

Gud vad trött jag blir på alla kvinnor som springer runt och knullar upptagna män och sen blir skitsura när deras egoism och empatilöshet ifrågasätts 

Vore det inte bättre att säga att "Gud vad jag är trött på att kvinnor & män knullar runt utan att först göra en grundlig personutredning över den andres familjeliv"
  • Anonym (Jolene)

Fast nu är det lite skillnad på vad frestelsen är också.

Många män är skapligt kukstyrda i rätt läge och kvinnan med rätt typ och kropp är då väldigt svår att säga nej till. Med alkohol inblandat nästan hopplöst.

Jag tror många mäns hjärna stänger av sig lite då faktiskt. De som står emot har jag stor respekt för och en har jag kontakt med fortfarande många år senare. Vi gick aldrig hela vägen men han kan inte glömma mig.

• Anonym (jasså)
    Anonym (Paulina) skrev 2023-03-09 13:46:24 följande:

Kan man lura en man till att vara otrogen...Hur gör man? Är intresserad av en gift man nämligen och vi har spanat en del. Tips mottages? 

Tillräcklig mängd alkohol, tunna utmanande kläder, beröm hans kuk och säg hur sexig han är och hur mycket du vill få honom att njuta så är du all in.
  • Anonym (Jolene)
    Anonym (Me) skrev 2023-03-10 18:20:06 följande:

Man väljer ju sj om man vill eller inte i slutändan. Kvinnliga list kommer ju bara en bit på vägen
    Men de som e otrogna har ofta en tråkig partner hemma !

Inte alls sant alltid.

Men testa själv att äta på samma restaurang varje vecka i många år och säg sen att du aldrig blivit sugen på att läsa menyn på ett annat ställe.
  • Anonym (Arbigga)
    Anonym (Jolene) skrev 2023-03-10 18:07:16 följande:

Fast nu är det lite skillnad på vad frestelsen är också.

Många män är skapligt kukstyrda i rätt läge och kvinnan med rätt typ och kropp är då väldigt svår att säga nej till. Med alkohol inblandat nästan hopplöst.

Jag tror många mäns hjärna stänger av sig lite då faktiskt. De som står emot har jag stor respekt för och en har jag kontakt med fortfarande många år senare. Vi gick aldrig hela vägen men han kan inte glömma mig.

Nu tror jag mer om män än vad du verkar göra, kanske beroende på att männen i mitt liv inte springer på krogen särskilt ofta. Om de gör det är respektive partner alltid med.

De enda jag vet som regelbundet går på krog är singlar och om de skulle råka hamna i sängen med en upptagen kvinna så lär de ångra sig efteråt.

Jag tror inte att det är så enkelt. Vi är komplexa individer och orsaken till otrohet är många. Att en "stackars karl" blivit förledd av en samvetslös kvinna är nonsens existerar bara i billig litteratur, i såpor och på FL
  • Anonym (Jolene)
    Anonym (Arbigga) skrev 2023-03-10 18:52:20 följande:
    Nu tror jag mer om män än vad du verkar göra, kanske beroende på att männen i mitt liv inte springer på krogen särskilt ofta. Om de gör det är respektive partner alltid med.

De enda jag vet som regelbundet går på krog är singlar och om de skulle råka hamna i sängen med en upptagen kvinna så lär de ångra sig efteråt.

Jag tror inte att det är så enkelt. Vi är komplexa individer och orsaken till otrohet är många. Att en "stackars karl" blivit förledd av en samvetslös kvinna är nonsens existerar bara i billig litteratur, i såpor och på FL
    Vem har ens talat om krogen?

AW med jobbet, kurs, konferens, tjänsteresor...

Finns ingen brist på möjligheter för den som vill.
Svar på tråden Gud vad jag är trött på inlägg där man påskiner att kvinnor lurar män att vara otrogna