• ElinBa

Hjärtekross

Alla säger att det kommer bli bättre, att det finns fler 
    Problemet är att jag hade planerat och målat upp de kommande 60 åren ihop med honom
    Eftersom att han friade efter endast 11 månader tänkte jag, det här är mannen i mitt liv
    Helt plötsligt behöver han tänka, hans känslor har svalnat 
    Jag är i chock 
    Vi har ju precis flyttat ihop? Vi är ju förlovade? Vi planerade senast igår vad vi ska göra i sommar? Hur kan allt bara förändras på några timmar? Vad var det som gick fel?

• Svar på tråden Hjärtekross
  • flygrl
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2023-03-09 04:34:36 följande:

Vad är det för märkliga högtravande dikter du spammar forumet med?

Va okänsligt skrivet av dig! :/ Jag tycker det är sorgliga men fina små dikter TS postat som det är väldigt uppenbart va dom handlar om. 
  • flygrl

@TS: Har läst samtliga dina trådstarte och förstår det är mycket smärta och förvirring bakom dina ord. :/ Jag har tyvärr inte så mycket att komma med mer än att det här tyvärr är nåt du måste ta dig igenom.

Hoppas du har bra personer du kan söka tröst och stöd hos, personer du litar på och kan känna dig trygg med. Bra att du har förmågan uttrycka va du känner. Tänker det är en början på bearbetningen av det här svåra.

Allt gott & ta hand om dig så gott det går! Hjärta
    Jag kommer titta in här framöver.

• Fröken Allvar
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2023-03-09 04:34:36 följande:

Vad är det för märkliga högtravande dikter du spammar forumet med?

Men sluta ta ut ditt agg mot någon helt annan på en oskyldig person som uppenbart har en kärlekssorg och är sårbar!!! Förstår du inte att alla inte är noshörningar?!?!

Flygrl, du är bäst!!! 
  • Anonym (Funderar)

Hej "Tröttsamt" 
    Så otroligt okänsligt och elakt skriver till ts. Det märks att du har ett behov av att klanka ner på andra människor. Men i slutändan drabbar det dig själv bara. Ingen uppskattar en elak person som försöker trycka ner andra. Precis som någon annan skrev så tycker jag också att Ts dikter är sorgliga men fina! Att det är uppenbart vad dikterna handlar om. Tänker att det är modigt och bra av TS att skriva och därmed sätta ord på sina känslor. Det hjälper faktiskt! 

• Anonym (Funderar)

Hej TS! 

Ledsen för vad du går igenom just nu. Förstår också din förvirring och hur ont allt gör. Det är otroligt smärtsamt det du beskriver. Att du i din sorg kan uttrycka dig genom dina dikter är jättebra tänker jag.  Jag skriver själv dikter då och då. Tycker ofta att det kan hjälpa att skriva av sig. Att få sätta ord på vad det är en känner och att kunna få lätta sina tankar och sitt hjärta. Fortsätt skriv dikter TS! 😊

Förstår att det är en enorm sorg du just nu går igenom. Sorg tar tid och är att bearbeta länge..Det är en lång process att gå igenom sorg över förluster av olika slag i liver. Hoppas också att du har någon du kan prata med och få tröst hos och som du kan känna dig trygg med. Jag/vi finns även här på FL och många här har fina hjärtan. Få undantag är människor som är små och har behov av att trycka ner andra. Strunta i dessa TS! Vi andra finns här och vi hör dig! 

Var rädd om dig  TS!  Kram! ❤️  

• Fröken Allvar
    Anonym (Funderar) skrev 2023-03-09 08:36:52 följande:

Hej TS! 

Ledsen för vad du går igenom just nu. Förstår också din förvirring och hur ont allt gör. Det är otroligt smärtsamt det du beskriver. Att du i din sorg kan uttrycka dig genom dina dikter är jättebra tänker jag.  Jag skriver själv dikter då och då. Tycker ofta att det kan hjälpa att skriva av sig. Att få sätta ord på vad det är en känner och att kunna få lätta sina tankar och sitt hjärta. Fortsätt skriv dikter TS! 😊

Förstår att det är en enorm sorg du just nu går igenom. Sorg tar tid och är att bearbeta länge..Det är en lång process att gå igenom sorg över förluster av olika slag i liver. Hoppas också att du har någon du kan prata med och få tröst hos och som du kan känna dig trygg med. Jag/vi finns även här på FL och många här har fina hjärtan. Få undantag är människor som är små och har behov av att trycka ner andra. Strunta i dessa TS! Vi andra finns här och vi hör dig! 

❤️🌹❤️
  • Anonym (Rakt på sak)

Oj! Jag skulle snarare höra stora varningsklockor om en kille friade så snabbt! Och det är just så det ofta går då, om man går för snabbt fram så slocknar känslorna väldigt lätt. Börja leta eget boende ts. Det som gick fel här är att han/ni gick för snabbt fram, han med sitt förslag, att ni flyttade ihop och att du inte drog lite i bromsen. Jag kan sätta några månadslöner på att han inte kommer tillbaka och även om han gör det så är det tillfälligt och ni kommer ändå göra slut längre fram.

• ElinBa
    Anonym (Funderar) skrev 2023-03-09 08:36:52 följande:

Hej TS! 

Tack för de fina orden. Ja det har varit väldigt svårt på senaste. Min sambo förlorade sin pappa för ett tag sedan och började ta antidepressiva efter det och sen blev han helt personlighetsförändrad och känslokall. Han beskriver det som att han är halvvaken hela tiden. Han säger att alla de fina känslorna har skuggats av allt det jobbiga som han har gått igenom vilket har orsakat att han inte känner de här starka känslorna. Han säger dock att han vill leva med mig och att han älskar mig och att han ska gå till en psykolog nästa vecka och ta tag i sitt liv. Jag vet bara inte om jag ska ge det en till chans eller om detta är slutet. Jag vet inte om jag vågar gå tillbaka till honom och sen kanske det endå inte blir bättre och så blir jag sårad endå. 
  • flygrl
    Fröken Allvar skrev 2023-03-09 07:23:45 följande:
    Men sluta ta ut ditt agg mot någon helt annan på en oskyldig person som uppenbart har en kärlekssorg och är sårbar!!! Förstår du inte att alla inte är noshörningar?!?!

Flygrl, du är bäst!!! 
    Tack för vänliga ord! Hjärta
  • Fröken Allvar

TS, att det ändå finns en yttre förklaring till hur det blivit mellan er gör att det kan finnas en chans om ni älskar varandra? Hoppas så att det blir bättre för er båda oavsett om ni stannar tillsammans eller om du måste gå.

Ja, Flygrl du har ofta fina ord som kommer från det rätta stället. 

• flygrl
    ElinBa skrev 2023-03-09 22:27:52 följande:
    Tack för de fina orden. Ja det har varit väldigt svårt på senaste. Min sambo förlorade sin pappa för ett tag sedan och började ta antidepressiva efter det och sen blev han helt personlighetsförändrad och känslokall. Han beskriver det som att han är halvvaken hela tiden. Han säger att alla de fina känslorna har skuggats av allt det jobbiga som han har gått igenom vilket har orsakat att han inte känner de här starka känslorna. Han säger dock att han vill leva med mig och att han älskar mig och att han ska gå till en psykolog nästa vecka och ta tag i sitt liv. Jag vet bara inte om jag ska ge det en till chans eller om detta är slutet. Jag vet inte om jag vågar gå tillbaka till honom och sen kanske det endå inte blir bättre och så blir jag sårad endå. 

Kanske är det helt enkelt så det är en tillfällig grej som har med sorgen efter pappans död och antidepp ovanpå det att göra. Svårt att säga och ingen annan kan ju egentligen göra bedömningen åt dig men kanske är det ändå klokt avvakta och se om psykologkontakten och att han vill ?ta tag i sitt liv? leder till nån märkbar förändring. Iofs kan det ju ta tid om han tänkt jobba med sig själv och inget som märks på en gång.

Men som sagt om ni ändå tycks älska varandra försök ha ett öppet sinne och ge det lite mer tid. Om det är värt det? Det kan som sagt bara du avgöra.

Våga hoppas men försök samtidigt va realistisk med öppna ögon så du inte far illa till slut. Hoppas det löser sig till det bästa oavsett va det sen blir. Va rädd om dig (och varandra)!

• flygrl
    Fröken Allvar skrev 2023-03-11 15:27:24 följande:

TS, att det ändå finns en yttre förklaring till hur det blivit mellan er gör att det kan finnas en chans om ni älskar varandra? Hoppas så att det blir bättre för er båda oavsett om ni stannar tillsammans eller om du måste gå.

Ja, Flygrl du har ofta fina ord som kommer från det rätta stället. 

Tack, Fröken Allvar, vi tycks ha nåt gemensamt. {#emotions_dlg.flower}
    Vi tycks också tänka rätt lika kring trådens ämne. Hoppas allt blir bra till slut för TS oavsett hur det nu blir.
Svar på tråden Hjärtekross