• Anonym (Ts)

Ni som gick över med första barnet, hur var er andra förlossning?

Som rubriken lyder - ni som gick över tiden (och kanske tom blev igångsatta) med första barnet, hur blev er andra förlossning?

Min första blev riktigt usel, gick rejält över tiden och blev igångsatt vilket inte alls funkade så fick en jättelångdragen förlossning med värkar och sen slutade det ändå i akutsnitt; lite sämst av allt (vänta länge som höggravid, långt värkarbete och kejsarsnitt när jag var helt slut vilket blev sämst för det mentala). Så jag hoppas ju på ett annat förlopp nu?

• Svar på tråden Ni som gick över med första barnet, hur var er andra förlossning?
  • Anonym (...)
    Anonym (Ts) skrev 2023-03-09 06:59:32 följande:
    Ni som gick över med första barnet, hur var er andra förlossning?

Som rubriken lyder - ni som gick över tiden (och kanske tom blev igångsatta) med första barnet, hur blev er andra förlossning?

Min första blev riktigt usel, gick rejält över tiden och blev igångsatt vilket inte alls funkade så fick en jättelångdragen förlossning med värkar och sen slutade det ändå i akutsnitt; lite sämst av allt (vänta länge som höggravid, långt värkarbete och kejsarsnitt när jag var helt slut vilket blev sämst för det mentala). Så jag hoppas ju på ett annat förlopp nu?

Min första var som du beskriver din (igångsättning 15 dagar över tiden, sugklocka och sen akutsnitt ändå, allt som allt 48 timmar)

Mitt andra barn kom en dag över tiden, allt gick den naturliga vägen och det tog ca 16 timmar från första värken till att sonen kommit ut. Har för mig att vi åkte in till BB nån gång efter lunch och han var född kl 21.00 på kvällen. Fick sy en del men allt gick bra. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (...) skrev 2023-03-09 07:09:47 följande:
    Min första var som du beskriver din (igångsättning 15 dagar över tiden, sugklocka och sen akutsnitt ändå, allt som allt 48 timmar)

Mitt andra barn kom en dag över tiden, allt gick den naturliga vägen och det tog ca 16 timmar från första värken till att sonen kommit ut. Har för mig att vi åkte in till BB nån gång efter lunch och han var född kl 21.00 på kvällen. Fick sy en del men allt gick bra. 

Skönt att andra gick snabbare. 

Har mest absolut ingen lust att gå igenom samma sak som med ettan igen. Extremt lång vistelse med igångsättning på sjukhus kändes det som när det absolut inte fungerade ändå mer än att ge segt med värkar som var halvdryga länge - jag blev rejält trött av det och det är ju inte ett bra utgångsläge för en stor operation direkt?

• Anotherone

Min första förlossning låter ungefär som din, segt förlopp, många timmar i värkar och sen akut snitt. Min andra blev om möjligt ännu värre kan jag säga utan att gå in på detaljer. 

• Anonym (Ts)
    Anotherone skrev 2023-03-09 08:34:51 följande:

Min första förlossning låter ungefär som din, segt förlopp, många timmar i värkar och sen akut snitt. Min andra blev om möjligt ännu värre kan jag säga utan att gå in på detaljer. 

Men usch och fy, stackare. 
  • Anonym (Frippelmamma)

Första förlossningen blev jag igångsatt, barnet kom bf+14. Långdragen förlossning, slutade med värkstimulerande medel.

Andra förlossningen började av sig självt, barnet kom bf+8. Allt gick bra, på slutet gick det jättesnabbt så bm inte hann med.

Svar på tråden Ni som gick över med första barnet, hur var er andra förlossning?