Snapchatt. Överreagera?
Så. Jag vet inte om jag överreagerar är känslig etc.
Men det började för över ett år sedan. Min sambo pratar om alla på sitt jobb, med deras namn, förutom en person. Där han ibland råkar säga hennes namn men oftast är det "HR Chefen" "Ekonomiavdelningen". osv.
Även om jag vet att hon är den enda som har de rollerna på deras arbetsplats. försökte iallafall inte att lägga så mycket energi på det hela. Märkte på sambon att de verkade bli bra vänner och att de umgicks en del på arbete.
Inge konstigt i sig, jag har manliga kollegor jag trivs bra med.
Det märkliga är väl det att han inte bara kunde säga hennes namn till mig, men alla andra hade namn. Sedan märkte jag att de även smsade till varandra, inte på jobbtelefon utan privat. Han blev mer och mer hemlig med smsen. Läste dem aldrig framför mig. Andra sms kunde han läsa. Såg han att han hade fått en notis med sms från henne, kollade han inte när jag var med.
Försökte att inte bry mig. Då han ändå skulle sluta där. Vilket han gjorde, nytt jobb osv. Men han har varit väldigt hemlig med sin snapchatt. kollar den ytterst sällan om jag är brevid honom, då toksnabbt.
Kollar inte alla meddelanden osv. säger att han "använder knappt snap" Fast jag vet att han använder den väldigt mycket.
Iallafall häromdagen såg jag över axeln att han hade henne på snapchatt att hon skickat något till honom. Han var snabb med att stänga ner snapchatt.
Dagen därpå tog jag upp detta med honom att det känns konstigt att han inte vågar kolla sin snap när jag är bredvid.
Näää men så var det absolut inte, demonstrativt tog han upp snapchatt och då hade hon skickat...
En selfie på sig själv och någon text jag inte hann läsa. Hans ord då var
"Varför skickar hon till mig nu, vi har inte pratat på flera månader"
Trotsigt sa jag då. Men om du inte vill skriva med henne, ta bort henne då.
De svarade han inte på, utan pratade på om något annat.
Tog upp detta med honom, att de skriver med varandra och hans smusslande. Men näää de skriver inte alls, han kollar inte ens när hon skickar.
Sa då att jag sett att hon skickat dagen innan, då borde det med spelats upp tillsammans med dagens inlägg.
Men så var det inte. Åh varför skulle jag hålla på att göra en grej av detta nu. Han blev sur och upprörd på mig. För mig känns det bara som att han försöker dölja något.
Jag hade ju förstått, om han kallade henne vid namn. Sa något som "Nä men vi skriver med varandra ibland, hon var en rolig kollega att ha".
Det är hans agerande kring det hela som gör mig ledsen och fundersam.
Överreagerar jag, eller vad kan jag göra?