Inlägg från: Kaede |Visa alla inlägg
  • Kaede

Snapchatt. Överreagera?

All kommunikation måste inte ske ömsesidigt. Han måste inte hålla med om vad du ser. Jag skulle mer informera honom. Säga. Är du medveten om att du är kär i din kollega? Du smusslar med telefonen när det är från henne, du mörkar saker som rör henne och du småljuger för mig. Jag märker att du beter dig förändrat. Eftersom du beter dig som att du döljer något så tar jag för givet att du gör det. Så nu får du välja. Antingen väljer du mig och din pågående relation, lägger alla kort på bordet. Visar mig vad ni skriver om och förklarar varför en person du inte umgås med skickar selfies till dig (har ni ingen relation är det ju ett psyko-beteende och du borde verkligen blocka henne innan hon mördar hunden liksom, eller så har ni en mycket mer vänskaplig eller kärleksfull relation än du vill erkänna för mig och då är det ett absolut krav från min sida och respekt för vår relation från din sida att  du  sätter högre värde på oss än en relation du måste mörka från mig. Handlar inte ens om svartsjuka. Du är emotionellt otrogen och ditt beteende är beviset. Om du tänker fortsätta ha den här typen av relation som du känner att du måste undanhålla mig har vi ingen framtid. Jag delar inte man med någon på det här sättet. Fundera igenom hur du ska ha det. Sen hade jag gått. Varit helt kall, inte diskuterat eller bråkat om huruvida jag var svartsjuk eller jag överreagerade osv. Men jag hade aldrig (mer ska tilläggas) utsatt mig för en sådan relation där den här typen av respektlösa beteendet ingick. Otrogen eller inte. Man gör ju inte sådär mot sin partner. Det skapar tillitstapp i relationen. 

Svar på tråden Snapchatt. Överreagera?