Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

    Vill ni att jag lägger upp en av mina texter om kemi, till er? Om kväve, N.

    Magical skrev 2023-03-10 07:30:12 följande:

    Gör som du vill (konstigare saker har ju lagts upp på det här forumet, haha)

    Däremot om du önskar någon form av respons så tycker jag sånt är bättre att lägga på ett mer nischat forum. Jag tex, är mycket intresserad av litteratur och skrivande men sånt lägger jag aldrig upp något om här. Det är liksom ingen idé. 


    Kan du vara vänlig och berätta vilka forum det finns för sådant? 
  • Fröken Allvar

    StudierKemi: Jag erkänner att jag trodde att du drev med mig och andra som lagt upp våra texter här nyligen. Du har fått väldigt fina svar, sådana som hjälpte även mig att förstå att det kanske inte är någon vits med att göra det? Jag lade upp ett antal ögonblicksverser/nonsensdikter för en tid sedan och det är fortfarande folk som hittar till dem. Dock stämmer det som Magical säger att responsen är i stort sett noll - utöver ett fall då några missade att vi var i poesiforumet - men det var inte heller min tanke att få respons.

    Din fråga är om vi vill att du lägger upp din text om kemi, men vad jag förstått är du redan uppskattad för din kroppsbyggnad av männen här på forumet. Därför skrev jag som jag gjorde. Det finns ett korn av sanning i det jag skrev, men självklart ska du dela med dig av inte bara bilder på din kropp och din våg utan även av dina kunskaper om du vill det.

    Jag har också ett boktips till dig.

    Standardmodellen, som handlar om en sexig fysikdoktorand. Hon får sitt rövhål masserat av en äldre forskare. Jag har haft svårt att tänka bort denna scen vad Helena Granström än skrivit efter det, men jag vet att du är väldigt sexuell, så den kan passa dig. 

    www.weylerforlag.se/bocker/standardmodellen/

  • Fröken Allvar

    Jag håller med Livets goda. Jag är säker på att du skrivit både bra och intressant på din blogg om kemi även om jag inte är rätt person att bedöma och läsa. Dels har jag ju inga förkunskaper, dels nördar jag in mig på kultur och språk hellre än på naturvetenskapliga ämnen. Men jag sympatiserar starkt med att du bloggar om din passion för kemi. Om du nu inte kan vidareutbilda dig just nu så lär du dig mer under tiden genom att studera ämnet och skriva om det. 

  • Fröken Allvar

    Jag är så glad att du uppskattar den! Förlåt för spoiler, trodde nog inte att du skulle plocka upp den alls. 

  • Fröken Allvar

    Jag blir också påmind om att jag inte borde lägga upp några satans nonsensdikter, det var ju ett riktigt klokt och sansat inlägg jag skrivit till dig (det du citerade=?

    Ser fram emot att höra vad du tycker om helheten. 

  • Fröken Allvar
    StudierKemi skrev 2023-04-24 12:19:09 följande:

    Fröken Allvar; Nu har jag läst ut boken! På det stora hela gillade jag den mycket. Men jag tyckte det var för lite "action" eller vad man ska säga. Jag tyckte att de bara befann sig i korridorer och klassrum, man kunde väl ha lagt in något i stil med en brand på jobbet, eller något annat som skulle få fysikerna att röra på arslet och springa lite :) Det var lite tråkig miljö, men annars var boken som sagt bra! Jag gillade när hon tog upp kända, motiverande citat, när hon beskrev kända fysiska formler och vad dessa "handlar om", och det var kunskaps-rikt och intressant för övrigt :)


     


     


    Roligt att du tyckte om boken. En brand hade nog satt fart på institutionen, men det var nog meningen att skildra det akademiska livet som trist och opassionerat. Jag ser att du och Embla twopointoh har ett spännande utbyte, som jag inte begriper ett jota av. :) 
Svar på tråden Vill ni att jag lägger upp en av mina texter om kemi, till er? Om kväve, N.