Registerutdrag/säkerhetskontroll för anhörig
Hej!
Min man genomgår säkerhetskontroll klass 2 för ett arbete. Jag har fått fylla i papper då SÄPO kommer göra samma kontroll på mig med. Jag är nyfiken på hur de går till
Är det någon som har fått göra säkerhetskontroll 2 samt fått fylla i sin make/ sambo med? Jag har inga betalningsanmärkningar, aldrig blivit dömd, aldrig haft svårt att betala mina räkningar osv. Men ändå tycker jag att det känns lite jobbigt att jag också får vara en del av detta. Jag fick fylla i skulder och då är det CSN samt har jag ett kreditkort på 15000kr, inget annat. Jag behövde också uppge vad jag har i sparkapital. Jag kanske vill köpa en bil nu från mina sparade som jag har uppgett att jag har.
Kommer man gå in på mina konton nu framöver och följa allt som har med min ekonomi att göra?
Jag ringde till Säpo men de ville ej säga något, hur en kontroll går till eller liknande. Tänkte mer att man gör kreditupplysning men kvinnan ville inte säga ett ord. Som sagt, jag är bara nyfiken och det kanske är stort i mitt huvud bara att någon behöver kontrollera mig så ?utförligt?.