• Anonym (sof)

Hur kan jag få reda på vad som blivit anmält till polisen?

Jag vill väldigt gärna få reda på vilka anmälningar som gjorts av polisen. Jag var på ett förhör och dom gjorde flera anmälningar efter det men jag vet inte exakt vad dom anmält. Hur kan jag få reda på det? Jag behöver få reda på det väldigt snabbt, min kille vill veta. Hur kan jag få reda på det?

• Svar på tråden Hur kan jag få reda på vad som blivit anmält till polisen?
  • Anonym (K)

Det är ingen information du har rätt att begära ut.

• Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2023-03-11 18:51:44 följande:

Det är ingen information du har rätt att begära ut.

Men går det till åtal eller förläggande så får du reda på det. Men du har inte med automatik rätt att känna till vad du misstänks för eller anmält för. 
  • Anonym (sof)
    Anonym (K) skrev 2023-03-11 18:53:41 följande:
    Men går det till åtal eller förläggande så får du reda på det. Men du har inte med automatik rätt att känna till vad du misstänks för eller anmält för. 
    Jag är inte misstänkt, jag är målsägande. Dom gjorde flera anmälningar efter förhör och jag vet inte exakt vad dom anmälde. Så jag kan inte få reda på det trots att jag är målsägande, inte misstänkt?
  • Anonym (r)

Det får du isåfall veta tids nog. Inget som är viktigt för din kille annat än om han är den som blivit anmäld och då är det väl idiotiskt att stanna kvar med honom.

• EpicF

Du kan höra med din advokat/målträdesbiträde. Denne kanske kan hjälpa dig. 

• Anonym (sof)
    Anonym (r) skrev 2023-03-11 19:03:04 följande:

Det får du isåfall veta tids nog. Inget som är viktigt för din kille annat än om han är den som blivit anmäld och då är det väl idiotiskt att stanna kvar med honom.

Så jag har inget rätt att få veta det? Jag vill inte vara med han alls men han är jättearg, om jag inte berättar vad han är anmäld för vet jag inte va han kommer göra. Finns det något sätt för mig att få reda på det, vilka anmälningar dom gjort?
  • Anonym (sof)
    EpicF skrev 2023-03-11 19:04:53 följande:

Du kan höra med din advokat/målträdesbiträde. Denne kanske kan hjälpa dig. 

Jag måste få reda på det ikväll, ganska akut
  • fornminne

Är det din kille som är misstänkt? Eller någon annan?

Är det din kille hoppas jag att han är ett ex. Är det någon annan förstår jag om din kille vill veta. Men du vet väl vad du sade till polisen? Vilka brott handlar det om?

• fornminne
    Anonym (sof) skrev 2023-03-11 19:06:50 följande:
    Så jag har inget rätt att få veta det? Jag vill inte vara med han alls men han är jättearg, om jag inte berättar vad han är anmäld för vet jag inte va han kommer göra. Finns det något sätt för mig att få reda på det, vilka anmälningar dom gjort?
    Det är du som borde vara arg. Sök stöd hos familj och vänner. Sök skydd på kvinnojour om du behöver. Ha ingen kontakt med din kille!
  • Anonym (sof)
    fornminne skrev 2023-03-11 19:08:24 följande:

Är det din kille som är misstänkt? Eller någon annan?

Är det din kille hoppas jag att han är ett ex. Är det någon annan förstår jag om din kille vill veta. Men du vet väl vad du sade till polisen? Vilka brott handlar det om?

Jag berättade väldigt öppet om vad som hade hänt. Han sa att dom kommer göra flera anmälningar men jag vad så chockad att jag inte minns vad han sa. Min kille vill väldigt gärna veta och jag med. Han är ganska arg
Svar på tråden Hur kan jag få reda på vad som blivit anmält till polisen?