• Booble

Hur göra egna mappar i galleri?

Jag försöker ladda upp bilder och göra egna mappar att lägga dem i, men lyckas inte!

Jag väljer en bild från datorn (som man alltid gjort) och sen döper jag en ny egen mapp och klickar på Spara bilden i galleriet (eller vad det nu står) men sen finns den ingenstans och ingen ny mapp har bildats....

Vad gör jag för fel?

• Svar på tråden Hur göra egna mappar i galleri?
  • kidA

har du plustjänsten då? för du måste ha den för att dela upp i mappar.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Booble

Yes det har jag, och det var därför jag tänkte börja rumstera om i mina bilder

• kidA

okej. låter skumt att det inte funkar.. jag gör så iaf. väljer bild fr datorn o väljer mapp den ska hamna i o sen spara.

• Booble

Hmm ja konstigt... men första gången du gör en ny mapp i galleriet lägger du samtidigt upp en ny bild?

Eller lägger du först upp bara mappen och sedan bilden?

• kidA

neh första gången får man ju välja sin bild på datorn o sen fylla i text i rutan om vad nya mappen ska heta o sen välja spara.

• Booble

Ja då är det väldigt konstigt att det inte funkar för det är precis så jag gööööör!!

Ahh va trist att det inte funkar....

Tack iaf för hjälpen

• Roisin Dubh

Booble,

Om bilden inte sparas i galleriet överhuvudtaget kan det bero på att något är fel på den bildfil du försöker ladda upp. Är den större än 2mb? Har den rätt format (jpg, gif, png)?

• kidA

men storleken ska väl inte spela ngn roll med plus? då har man ju obegränsat utrymme. men filformatet kan det ju såklart fortfarande bero på..

• Roisin Dubh

Jo storleken för en enskild bild spelar roll. Även om man har obegränsat utrymme i galleriet kan man inte lägga in bilder som är större än 2 mb.

• kidA

aha. jag som hade fått det om bakfoten. sorry,

Svar på tråden Hur göra egna mappar i galleri?