Inlägg från: Anonym (Orolig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig mamma)

2 månaders bebis, syskon med vattkoppor!

Som rubriken säger; jag har en tvåmåmaders bebis hemma och nu har storebror fått vattkoppor! 
    Jag har läst på lite och verkar som att dem små pluttarna ska ha fått antikroppar i moderkakan om mamman varit sjuk, men skyddet är ju kanske inte hundraprocentigt. Någon som haft en bebis som fått vattkoppor? Hur allvarligt blev det? Någon som vet hur vanligt det är att bebbar blir smittade? Jag delammar, men det står att antikroppar inte förs över via amning så det ska inte spela någon roll. Är så orolig för min lilla guldklimp! ❣️

• Svar på tråden 2 månaders bebis, syskon med vattkoppor!
  • Anonym (Orolig mamma)
    Guldbarb skrev 2023-03-12 16:32:16 följande:

När vi kom hem från BB med vår yngsta hade storebror vattkoppor. Vi visste inte ens att vår yngsta fått vattkoppor innan han fick bältros när han var 6 månader (ytterst ovanligt). Om jag inte minns fel brukar så små bebisar få vattkoppor väldigt milt om de får det, men om det är väldigt milt kan det hända att dom kan få det en gång till senare

Okej, vad skönt att höra att det inte blev så allvarligt! Din bebbe fick inte feber heller då eller nåt sånt?
Svar på tråden 2 månaders bebis, syskon med vattkoppor!