• Anonym (TS)

    Göra sin fin för sin partner

    Till er som lever i förhållande.


    Gör ni er fina eller relativt fina inför er partner oavsett situation eller vad som skall göras?

    Min fru gör sig endast i ordning när hon skall till jobb eller något ärende.
    Hemma på helgen kan hon gå runt med uppsatt otvättat hår, halvsunkiga kläder och helt osminkad.
    Vilket känns tråkigt. Alltid trevligt när man gör sig någorlunda fin inför varandra oavsett. Eller är det för betungande? Själv gör jag mig fin oavsett hela tiden.

    Första 3 månaderna gjorde hon sig alltid fin. Men aldrig de andra 16 åren vi varit tillsammans.

  • Svar på tråden Göra sin fin för sin partner
  • Anonym (Jenny)

    Ofixad hemma så klart. Vi gör ju en massa saker hemma som jag inte gör på jobb : renoverar, busar med barn, städar, ut och vandrar i naturen, tränar, fixar i trädgården, slappar ... Jobbkläder är inte praktiska i dessa lägen.

  • Anonym (Mfnfk)

    Försöker fixa mig lite iallafall för jag vill inte gå runt sunkig hemma. Man blir piggare och blir gladare själv också av att göra sig lite fin än gå runt sunkig. Tror det är ganska viktigt faktiskt. Man behöver inte vara festfixad för det. 

  • Anonym (Mfnfk)

    Men det jag reagerar på är varför du reagerar på det först nu?

  • Anonym (Fia)

    Jag gör mig fin för mig själv. Men det innebär att jag duschar dagligen, jag har alltid lite smink och även om jag har myskläder är de inte hur sunkiga som helst. Jag hade samma standard när jag var singel som nu i relation så det har ingenting med honom att göra. Sen kan jag piffa till mig lite för min partner om jag vet att vi ska ha en mysig middag på tumanhand eller liknande. Raka benen mm gör jag några gånger i veckan för hans skull. 


    Han lufsar mest runt i flanellskjorta och arbetsbyxor här hemma men jag tycker han är snyggare i det än i kontorskläder så jag klagar inte. ;)

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-03-13 15:04:02 följande:

    Ofixad hemma så klart. Vi gör ju en massa saker hemma som jag inte gör på jobb : renoverar, busar med barn, städar, ut och vandrar i naturen, tränar, fixar i trädgården, slappar ... Jobbkläder är inte praktiska i dessa lägen.


    Men bara för att man inte har jobbkläder behöver man ju inte se sunkig ut, ha otvättat hår etc.
  • Anonym (Ofixan)

    Alltid ofixad hemma.


    tycker inte det är jämförbart mellan män och kvinnor, då det oftast är en snabb dusch och på med deo o kläder för en man. Medan man som kvinna ska raka ben, armhålor, balsam, borsta och ev föna långt hår, ansiktskrämer, nagelvård, smink osv och sen på med obekväm bh innan kläderna. trivs så mycket bättre med messy bunn och mjukisar och slippa stressen att allt måste vara så himla perfekt alltid. I sitt hem ska man väl få vara bekväm med att vara den man är?

    eller vad menar du med att anstränga sig?

  • Anonym (nä)
    Anonym (TS) skrev 2023-03-13 14:11:01 följande:
    Göra sin fin för sin partner

    Till er som lever i förhållande.


    Gör ni er fina eller relativt fina inför er partner oavsett situation eller vad som skall göras?

    Min fru gör sig endast i ordning när hon skall till jobb eller något ärende.
    Hemma på helgen kan hon gå runt med uppsatt otvättat hår, halvsunkiga kläder och helt osminkad.
    Vilket känns tråkigt. Alltid trevligt när man gör sig någorlunda fin inför varandra oavsett. Eller är det för betungande? Själv gör jag mig fin oavsett hela tiden.

    Första 3 månaderna gjorde hon sig alltid fin. Men aldrig de andra 16 åren vi varit tillsammans.


    När jag är hemma och ledig vill jag inte behöva göra mig fin. Och min man får ta mig som jag är liksom jag får ta honom som han är. Jag kan göra mig fin om vi ska iväg på nåt tillsammans, fest, middag, på en utställning eller nåt. Men inte för att gå hemma och städa liksom.  Vi har levt tillsammans i 25 år. 

    Och om du frågar din fru: uppskattar hon att du gör dig fin för henne, eller skulle hon hellre vilja att du städar och hänger tvätten?
  • Anonym (Piff)

    Jag gillar att göra mig fin både för min partner och min egen skull och gör oftast det. Ibland fixar jag mig extra mycket såklart om det är något särskilt men gillar genellt att vara fin i håret, kanske kjol eller klänning och lite smink, även på helgen . Snarare att min partner ibland säger att det är dags för myskläder, och att han tycker att jag är så vacker utan smink. Det är såklart skönt men jag trivs med att göra mig fin. Jag kan göra det även om jag är själv, det känns fräscht. Klart att jag gillar att ha myskläder och sätta upp håret i slarvig toffs utan smink också, och då har jag det:)  

  • Anonym (Nej)
    Anonym (TS) skrev 2023-03-13 14:11:01 följande:

    Gör ni er fina eller relativt fina inför er partner oavsett situation eller vad som skall göras?


    Naturligtvis inte. När jag är hemma vill jag kunna vara mig själv och inte någon uppsminkad docka på display. Ska vi ut på restaurang för en romantisk middag kan det hända att jag klär upp mig.
Svar på tråden Göra sin fin för sin partner