lågbegåvad
Jag tror inte heller på IQ tester det enda det visar är hur bra man är på just IQ tester. Min lågbegåvning eller vad man ska säga har aldrig hindrat mig på något sätt.
Jag tror inte heller på IQ tester det enda det visar är hur bra man är på just IQ tester. Min lågbegåvning eller vad man ska säga har aldrig hindrat mig på något sätt.
Hur kan jag och ts i så fall ha så bra studieresultat? Hur har vi kunnat plugga långa teoretiska utbildningar? Varför klarade jag mattedelen på högskoleprovet så bra?
När man pluggar höjs ens IQ. Det går att träna upp sitt IQ. Testerna är också gjorda så att västerländska män ska få högre resultat.
Nu handlar tråden om ts. Tittar man på faktiskt statistik så går IQ att höja genom studier och det är designat så män ska skriva bättre än kvinnor.
Tyvärr så är det designat för män vilket gör att män får högre resultat.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/beautiful-minds/200901/the-equality-the-sexes-i-fact-or-artefact
Jag menar ingenting jag förmedlar bara vad forskningen säger. Vill du ifrågasätta bör du vända dig direkt till forskarna.