• Anonym (Bj)

Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt

Fattar inte varför man ska behöva känna sig som en tjuv för att man går in utan att handla. 

i dag gick jag in i en butik för att kolla hur grönsakerna såg ut, pris osv jämfört med den andra butiken. När jag gick genom kassan utan att köpa nåt såg jag verkligen hur tjejen GLODDE. Så slängde jag en blick är hennes håll och hon satt och tuggade tuggummi med höjda ögonbryn och verkligen stirrade, som att man var en tjuv. 

skulle jag sagt att deras grönsaker typ har ruttna därför ville jag inte handla nåt. Tror kassapersonal att man ALLTID hittar nåt? Det gör man definitivt inte. T.Ex. om Man letar nåt fint kött t.ex.  

hade tänkt gå tillbaka och ifrågasatt vafan hon glodde så för. Men nu hittade jag det jag skulle i den andes butiken. 

jag ser helt Svensson ut, om man nu kan se ?ärlig? eller tjuvaktig ut. 

vad är det för grej personalen har mot folk som inte köper nåt?? 

ska Dom döma alla för att det finns tjuvar???

nu var detta ett invandrartätt område så hon kan ju ha flott för att jag var blond och såg annorlunda ut🤷?♀️

• Svar på tråden Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt
  • Anonym (Bj)
    Anonym (Jobba) skrev 2023-03-13 22:05:47 följande:
    Nej, det beror inte på storleken. Hon satt ju där och tittade. Då har man självklart ögonkontakt när man går igenom.

Jo det gör det. Du menar att det kvittar om det är en stor Ica maxi med fulla köer mot en liten butik där man tromän ensam? Skulle inte tro det du. 

En brud som kollar snett får knappast ett hej från mig. 

• Anonym (Jobba)
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 22:25:18 följande:

Jo det gör det. Du menar att det kvittar om det är en stor Ica maxi med fulla köer mot en liten butik där man tromän ensam? Skulle inte tro det du. 

En brud som kollar snett får knappast ett hej från mig. 

Ja, jag kollar på personen i kassan när jag förbi, oavsett storlek, alltid, utan undantag. Tror dessutom knappast det var fulla köer, då hade hon inte haft tid att titta så du märkte det. Vidhåller mitt första svar, jobba med dig själv. Ju mer du skriver, desto mer problematisk framstår du.
  • Anonym (Bj)
    Anonym (Jobba) skrev 2023-03-13 22:46:55 följande:
    Ja, jag kollar på personen i kassan när jag förbi, oavsett storlek, alltid, utan undantag. Tror dessutom knappast det var fulla köer, då hade hon inte haft tid att titta så du märkte det. Vidhåller mitt första svar, jobba med dig själv. Ju mer du skriver, desto mer problematisk framstår du.
    Huruvida du anser mig vara problematisk eller skiter jag fullständigt i. Men som du läste kollade jag på henne, hur fasen skulle jag annars se hur hon blängde??
  • flygrl

Självklart kan man gå in i en butik bara för kolla runt om det finns nåt intressant och sen gå ut igen utan att köpa nåt. Det gör jag då och då och jag tycker inte kassapersonalen glor konstigt för det utan ofta får jag ett vänligt leende och/eller ett hej då som reaktion. Och jag tittar alltid på kassörskan och ler/säger hej då, ibland med tillägget att det inte blev nåt handlat den här gången. Simple as that.

• Anonym (Bj)
    flygrl skrev 2023-03-14 00:22:52 följande:

Självklart kan man gå in i en butik bara för kolla runt om det finns nåt intressant och sen gå ut igen utan att köpa nåt. Det gör jag då och då och jag tycker inte kassapersonalen glor konstigt för det utan ofta får jag ett vänligt leende och/eller ett hej då som reaktion. Och jag tittar alltid på kassörskan och ler/säger hej då, ibland med tillägget att det inte blev nåt handlat den här gången. Simple as that.

Jättebra! 
  • flygrl
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-14 00:24:53 följande:
    Jättebra! 
    Japp.
    Min erfarenhet är att den mesta butikspersonalen är mer eller mindre trevliga men ibland möter jag förstås personer mer trist, sur eller rent av oförskämd attityd och då försöker jag inte ta åt mig alltför mycket även om det kan va lättare sagt än gjort. :/

För visst det kan va väldigt jobbigt bli dåligt bemött så är det absolut för mig. Men jag försöker trösta mig med att jag faktiskt inte gjort nåt fel och att problemet alltså ligger hos den andra personen. Idioter finns tyvärr lite här och var. :/
  • Kirenaj68
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 17:43:17 följande:
    Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt

Fattar inte varför man ska behöva känna sig som en tjuv för att man går in utan att handla. 

i dag gick jag in i en butik för att kolla hur grönsakerna såg ut, pris osv jämfört med den andra butiken. När jag gick genom kassan utan att köpa nåt såg jag verkligen hur tjejen GLODDE. Så slängde jag en blick är hennes håll och hon satt och tuggade tuggummi med höjda ögonbryn och verkligen stirrade, som att man var en tjuv. 

skulle jag sagt att deras grönsaker typ har ruttna därför ville jag inte handla nåt. Tror kassapersonal att man ALLTID hittar nåt? Det gör man definitivt inte. T.Ex. om Man letar nåt fint kött t.ex.  

hade tänkt gå tillbaka och ifrågasatt vafan hon glodde så för. Men nu hittade jag det jag skulle i den andes butiken. 

jag ser helt Svensson ut, om man nu kan se ?ärlig? eller tjuvaktig ut. 

vad är det för grej personalen har mot folk som inte köper nåt?? 

ska Dom döma alla för att det finns tjuvar???

nu var detta ett invandrartätt område så hon kan ju ha flott för att jag var blond och såg annorlunda ut🤷?♀️

Det är nog snarare hos dig problemet ligger. Det är fullt naturligt att butiksanställda kollar in vilka som kommer in i deras butiker. Dels för att se om de vill ha hjälp eller för att se till att inget försvinner från butiken. Inget att bli upprörd över.
  • Anonym (Bj)
    Kirenaj68 skrev 2023-03-14 23:38:50 följande:
    Det är nog snarare hos dig problemet ligger. Det är fullt naturligt att butiksanställda kollar in vilka som kommer in i deras butiker. Dels för att se om de vill ha hjälp eller för att se till att inget försvinner från butiken. Inget att bli upprörd över.
    Jag bryr mig absolut inte om personalen kollar. Finns ingen anledning, men hon kollade Inte bara, ser var nåt helt annat. Otrevligt var det iaf.
  • Anonym (?)

Men vad ska du göra åt att hon stirrade på dig...... din bedömning att blicken var dömande.... hur såg din blick ut då gentemot henne, efter att du hade först känt dig iaktagen i ögonvrån.... att höja på ögon brynen är för mig ett tecken på förvåning inte på förakt eller ogillande.... 
    Men återigen hon tittade på dig när du passerade kassan utan att ha handlat, kanske hon ville se om du uppvisade nervositet.... som kan tyda på att du snattat.... 
    Hade väl varit bättre om hon hade tittat mera diskret men hur obehagligt var det? på en skala från 1 till 10.... du kommer väl fortsätta besöka och ev handla också i den butiken...gissar jag?

• Xenia
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 19:56:02 följande:
    Okej😄så om du är på jakt efter kött t.ex. men utbudet är dåligt, då köper du nåt annat bara för att? Det skulle inte ens min egen fjortis göra. Väx upp. 
    Det är du som behöver växa upp. Du verkar för självcentrerad. Alla ska anpassa sig efter dig och förstå dig, men du behöver inte försöka förstå andra.

Eftersom jag är vuxen har jag annat att göra än att springa i olika affärer för att jämföra priset. Är priset för högt på en vara så köper jag något annat, kanske en kampanjvara.
Svar på tråden Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt