Inflammation efter styrketräning
Tänkte höra om lite tips här ang styrketräning.
Jag har en vana av att träna sällan då jag alltid drar på mig inflammationer i musklerna efter träning. Och får vänta länge innan jag kan träna samma muskel igen som exempelvis vänster armen, annars förvärrar jag det tills jag inte kan böja eller sträcka på armen.
Det är inte träningsvärk alltså utan det ligger kvar för länge samtidigt som jag kan få svullnad och långvarig smärta.
Vet inte hur jag ska göra för att slippa få det.
Visst har gått ner i vikter men då gör jag ändå fler repetitioner.
Ska jag gå ner ännu mera så känns det som att jag aldrig får något resultat heller.
Finns det vitaminer o mineraler man kan äta så musklerna återhämtar sig snabbare? Har testat på saker ifrån gymgrossisten men kan inte det så bra och vet inte vad som faktiskt fungerar samtidigt som det är bra för kroppen.
Finns det något mer att tänka på?
Målet är ju att träna samma muskelgruper i princip varannan dag. Nu gjorde jag kanske bort mig lite då jag fann lite energi och körde en 15kg vikt 3x50 reps.(Fast då med båda händerna på samma hantel) Så egentligen är det ju itne mer än 7,5kg / hand.
Jaja, hört att 10-12 reps x 3 ska vara bästa men fick lite tillfällig energi häromdagen.
Är jag så klen alltså att jag måste gå ner än mera i vikt ? Nu har det gått 3 dagar och känner att jag inte kan träna vänster armen idag fortfarande.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-14 10:27
Biceps ner mot armvecket.