• Anonym (TS)

    Hur många barn ville ni ha innan ni fick barn, hur många blev det?

    Hur många barn ville ni ha totalt innan ni fick första, hur många fick ni/tror ni ni kommer få?

  • Svar på tråden Hur många barn ville ni ha innan ni fick barn, hur många blev det?
  • Kvinna1989

    Ville ha mååååånga. Har 1 och nr 2 bf i Juni 2023, just nu känner jag att 2 räcker men man vet aldrig :D

  • fjanten

    Har: Fem barn.
    Ville ha: Fler än två.
    Maken ville ha: Minst fyra.
    Blir det fler: Nej.
    Är jag nöjd: Oerhört.

  • Anonym (Många)

    Jag hade tankar om att ha många, gärna 4-6 st, när vi började planera barn. När vi fick 2 tätt kände jag att det var svårt nog att räcka till, så nu kan vi tänka oss 2 sladdisar men inga fler just nu. 

  • Anonym (A)

    Innan jag fick barn ville jag inte ha ett enda men så bestämde vi oss för ett. Sen kunde jag inte få fler barn så inget alternativ. Tror inte att det hade blivit flera ändå.

  • Anotherone

    Tänkte oss tre.
    Efter första var vi ganska nöjda.
    Sen blev det till slut två,  och nu får jag inte bli gravid fler gånger av medicinska skäl.

  • Anonym (Process)

    Jag ville ha 3. Nu skojar jag ibland om att jag inte vill ha något.
    Har 2 och det räcker.

    Jag tänker att man ju på förhand, innan man får egna barn vilka barn man får, hur ens partner är "på riktigt" och hur man klarar sömnbristen, de allmänna kraven och att ständigt vara tillgänglig för en liten människa. 

    I någon sorts drömvärld skulle jag gärna haft 3 välfungerande barn med 4 år emellan. Och haft ork till detta och pengar och fokus. I den riktiga världen så har jag faktiskt inte hälsa nog att ha 4 år till av sömnlöshet. Jag har inte energi och tid för läxläsning till ett till barn och det hade varit orättvist mot mitt yngsta att försöka få få ett barn till. 

    Så två barn är aldeles utmärkt. 

  • Anonym (ville)
    Anonym (TS) skrev 2023-03-15 10:13:01 följande:
    Hur många barn ville ni ha innan ni fick barn, hur många blev det?

    Hur många barn ville ni ha totalt innan ni fick första, hur många fick ni/tror ni ni kommer få?


    Ville nog ha två eller tre. Men det blev två eftersom jag insåg att jag inte skulle klara av att vara en bra förälder till fler än de två. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Fram till ca 25 års ålder var jag inte säker på att jag ville ha några barn. Efter 25 började jag känna att jag nog ville ha ett barn i alla fall. Efter 30 kunde jag tänka mig två barn. Det var tur, eftersom vi fick två på en gång . Är mycket nöjd, men en trea var aldrig aktuellt. 

  • Fjäril kär

    I ung ålder hade jag inga bestämda åsikter om barn, det var diffust. Trodde kanske att jag inte ville ha några. 
    Blev oplanerat gravid vid 20 och behöll det. Instinktivt kände jag att nej det här kan jag inte ta bort.. Blev ensamstående mamma och fler barn var det sista jag tänkte.... Blev oplanerat gravid vid 22 och behöll...

    Åren gick och jag gifte mig... Nu först vid 27 började jag känna riktigt sug på barn... Det blev en planerad och efterlängtad sladdis vid 30. Sen kände jag att det fick räcka.. Nu är jag steriliserad sedan 10 år... Är 45 nu så barn är inte aktuellt ändå oavsett. 

Svar på tråden Hur många barn ville ni ha innan ni fick barn, hur många blev det?