Pena90 skrev 2023-03-15 18:07:22 följande:
Vid två tillfällen har jag haft kontakt med en killkompis, som han uttryckligen hade bett mig om att inte ha kontakt just pga vännens könstillhörighet. Ja, det var väl dumt av mig att ringa en kompis bakom hans rygg. Han anser att när man är gift har man inte kompisar av motsatt kön. Personligen tycker jag att det är löjligt att känna sig hotad av sin partners kompisar. Men vi är alla olika så klart. Min åsikt är att man får umgås med vem man vill, oavsett kön och civilstånd. Sedan var det som sagt dumt av mig att prata med min kompis bakom hans rygg, jag borde förstås ha hanterat situationen annorlunda. Jag har bett om ursäkt och detta var flera år sedan. Jag tycker att han borde komma över det, även om det inte är så känslolivet fungerar. Dessutom har det visat sig att min make gjort samma sak, han har själv umgåtts med kvinnor utan att säga något till mig.
I övrigt har jag inte ljugit om saker. Undantaget är typ småsaker som att säga att jag har städat fastän jag inte har det för att inte göra honom besviken.
Hade jag förbjudit frugan detta så hade hon varit ett X ganska säkert.
Finns dock ett par personer som poppat upp som orsakat kiv i förhållandet. En tjejkompis som jag känt flera år innan frugan blev hon av någon anledning grymt svartsjuk på, blev inte bättre att hon bjöd upp frugan och mig till dem (hon är också gift). Idag kan frugan inte riktigt förklara vad hon reagerade på och jag har än mindre aning då jag inte ens sett min tjejkompis i underkläderna en gång 😂
Jag har å andra sidan svårt för frugans X, beror mycket på att han mer elker mindre våldtog frugan upprepade gånger innan hon tog mod och lämnade kräket.
Hon har ingen kontakt med honom men han har sökt kontakt med frugan och vi vet inte varför och det är ändå 20+ år sedan deras historia tog slut.