• Anonym (Vet ej)

Chef trakasserar mig

Hej, 

En chef på min arbetsplats har psykiskt trakasserat mig under 3 års tid, har skrivit Kia anmälan och haft tät kontakt med facket, informerat även massa olika chefer inom ledningen, men inget händer. Jag skriker inombords varje dag och jag vill ta det här så långt som vidare, ska jag kontakta tidningen, anlita jurist eller ta kontakt med HR chef inom kommunen? 

Hjälp mig, jag håller på att gå under 

• Svar på tråden Chef trakasserar mig
  • Anonym (Byt)

Om det pågått i tre år och facket inte hjälpt så hade jag bytt jobb.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Byt) skrev 2023-03-15 20:04:12 följande:

Om det pågått i tre år och facket inte hjälpt så hade jag bytt jobb.

Varför är det alltid offret som ska byta jobb eller vika sig för korruption. Jag förstår vad du menar, jag har tänkt på det, men blir samtidigt ledsen över orättvisan
  • Anonym (Byt)
    Anonym (Vet ej) skrev 2023-03-15 20:08:53 följande:
    Varför är det alltid offret som ska byta jobb eller vika sig för korruption. Jag förstår vad du menar, jag har tänkt på det, men blir samtidigt ledsen över orättvisan
    Ja orättvisa är jobbigt, men det låter betydligt jobbigare att må så dåligt att du skriver inombords varje dag. Ibland måste man rädda sig själv och gå vidare.

Nu har du inte skrivit vad chefen gör, men såvida det inte är något brottsligt så tror jag det bästa du kan göra är att sluta.
  • Anonya
    Helt enkelt för att rädda sig själv innan det förstört för mycket.
  • Anonym (HR)

Skicka gärna PM så rådslår vi.

• Anonym (Petra)

Jag har blivit mobbad på jobb och ångrar att jag inte sa ifrån tidigare. Du håller på att gå under. Är det inom kommunen? Kontakta då hr-chefen. Ryt ifrån till de andra och vädja om hjälp.

• Anonym (Hmm)
    Var ledsen då, men vad vinner du på att vara kvar på en plats där du blir illa behandlad?

Vad har hen gjort egentligen förresten?
  • Anonym
    Vadå "vika sig"?
    Att byta jobb är inget nederlag. I synnerhet inte om det är pga en idiot som inte klarar av att ta folk. Att byta jobb är att lämna den jäveln. Säga upp sig själv, för det kan de ha. Det är ju de som förlorar isf.

Själv har jag bytt / byter jag jobb så fort jag själv eller någon inom samma postnummer har en fis på tvären (och till dig som nu tänker att "en dag står du utan jobb och bölar, med det beteendet!" -Jag längtar redan!). Surnar jag till så gör jag, och då drar jag.
  • Anonym (Facklig)

Är du med i något fack? Om inte så kan jag förstå lite att du inte fått hjälp. De ska ju hjälpa de som är medlemmar. 

Det finns en del antidiskriminerings byråer runt om i Sverige. Där kan du få en del hjälp. 

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (HR) skrev 2023-03-15 20:49:07 följande:

Skicka gärna PM så rådslår vi.

Hej, hur skickar jag PM till dig?
    Anonym (Petra) skrev 2023-03-15 21:01:43 följande:

Jag har blivit mobbad på jobb och ångrar att jag inte sa ifrån tidigare. Du håller på att gå under. Är det inom kommunen? Kontakta då hr-chefen. Ryt ifrån till de andra och vädja om hjälp.

Ja jag jobbar inom kommunen. Jag har varit i kontakt med HR chefen igår och hon hänvisade mig till ledningen igen. 
    Anonym (Hmm) skrev 2023-03-15 21:13:33 följande:
    Var ledsen då, men vad vinner du på att vara kvar på en plats där du blir illa behandlad?

Vad har hen gjort egentligen förresten?
    Pratar illa om mig till mina kollegor, begränsar mina uppdrag genom att inte erbjuda utbildningar och utveckling. 

Hen har rört mig vid ett tillfälle, fanns vittnen till händelsen. 
    Anonym (Facklig) skrev 2023-03-15 21:34:21 följande:

Är du med i något fack? Om inte så kan jag förstå lite att du inte fått hjälp. De ska ju hjälpa de som är medlemmar. 

Det finns en del antidiskriminerings byråer runt om i Sverige. Där kan du få en del hjälp. 

Jag är med facket, finns det andra privata byråer som kan hjälpa? 
  • Anonym (HR)
    Anonym (Vet ej) skrev 2023-03-18 14:20:34 följande:
    Hej, hur skickar jag PM till dig?
    Anonym (Petra) skrev 2023-03-15 21:01:43 följande:

Ja jag jobbar inom kommunen. Jag har varit i kontakt med HR chefen igår och hon hänvisade mig till ledningen igen. Pratar illa om mig till mina kollegor, begränsar mina uppdrag genom att inte erbjuda utbildningar och utveckling. 

Hen har rört mig vid ett tillfälle, fanns vittnen till händelsen. 
    Anonym (Facklig) skrev 2023-03-15 21:34:21 följande:

Jag är med facket, finns det andra privata byråer som kan hjälpa? 

Kommuner verkar vara vanligt förekommande när man pratar om mobbning. Tog jobb inom kommun men trivs inte pga arbetsmiljön kollegor emellan?

Svar på tråden Chef trakasserar mig