• Thu 16 Mar 2023 07:14
    10344 visningar
    1 svar
    -1
    1
    10344

    Föreliggande moderkaka

    Hej. 

    Väntar mitt 9e och sista barn i juni och jag har en moderkaka I framvägg. Vid rul var den lågt sittande och I v 25 låg den helt för både fram och bak samt skålformad. 

    Jag är då rädd och orolig. Jag vill verkligen inte snittas när jag fött alla de andra barnen vaginalt, det skulle kännas sim att bli snuvad på förlossningen och samtidigt känner jag mig rädd, orolig lcer operationen och att inte kunna knyta an till mitt barn direkt som när man föder vaginalt, och kan få barnet på ditt bröst direkt och amma direkt. 

    Ska på nytt ul i v 32. Hoppas den flyttat sig. Nån som har lite  solskenshistorier o dela med dig av. Hur sent flyttade den sig för dig? , gjorde den det alls? Dela gärna med er ä en om det innebär att ni fått smittats. 

  • Svar på tråden Föreliggande moderkaka
  • Fri 17 Mar 2023 20:57
    #1

    Var på rutin i veckan och har min moderkaka i framvägg lågt sittande men inte för. Också livrädd för kejsarsnitt och sa det till barnmorskan. Hon sa att ca 95% av alla kvinnor med moderkakan lågt inte har den lågt i slutet av graviditeten pga att den flyttar sig med att magen blir större. Förhoppningsvis gäller det även när den sitter för. 

Svar på tråden Föreliggande moderkaka