Livet blev inte som jag tänkt mig
Att du inte lyckades hålla ihop det med pappan till döttrarna måste du lägga bakom dig. Du kan inte ändra vad du gjorde igår bara vad du gör imorgon.
När jag läser din ts så handlar mycket om att du tycker att du gjort dåliga livsval t ex att stanna i byhålan och att ha dålig ekonomi. Jag tror att det finns väldigt goda skäl till att du är där du är nämligen två döttrar och en häst. Det betyder så klart inte att du för alltid kommer vara där du är just nu.
Jag vet inte hur gammal du är men livet tar inte helt plötsligt slut vid en viss ålder och att man är nöjd samt stagnerar där. Vi människor fortsätter att utvecklas tills den dag vi känner att nu vi vill vi inte mer. Att du känner som du gör är normalt vi vill alla utvecklas och därför känner vi missnöje. Det är så vi människor överlevt.
Jag tänker att du behöver fundera över vad du tycker är viktigt och vad du vill i nästa episod av ditt liv. Vad vill du spendera din tid på? Vad vill du göra? Utifrån detta kan du skapa nästa episod. (Jag förstår att man ibland är fast i livssituationer man inte kan ändra men inom ett spann på 2-7 år är dessa oftast övergående).
Om det du vill göra kräver mer pengar och ett annat jobb ja då bör du absolut vidareutbilda dig själv. Vidareutbildning handlar dock inte alltid om pengar det kan också handla om att utveckla sig själv inom ett område man tycker är kul. Om du tycker något är intressant och kul är det en helt ok anledning till att fortsätta utbilda sig och lägga tid samt pengar på detta.