Inlägg från: Anonym (Nykteristen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nykteristen)

Syster

Klarar man inte av alkohol utan att halka och råka köra kompisens killes kuk i fittan så är man antagligen både för omogen att ha sex och ha en kompis.

Jag var i den bedragnes sits, eftersom min partner INTE var den som berättade och inte heller min vän så är båda idag helt borta från min omgivning. Var ändå en kompis jag haft i 15 år nånting men kan man inte hålla koll på sitt kön mot mig så är man inte värd ens samtalet att de kan dra.
    Ja, de skyllde också på alkohol MEN det är aldrig en frånskyllning...

• Anonym (Nykteristen)
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-23 10:47:22 följande:

Bla bla bla om ta konsekvenser hit och dit. 
    ni andra har säkert varit så jävla duktiga hela livet och aldrig gjort nåt ni ångrar o.s.v. 

Skit i dom. Och dom kan inte helt enkelt inte sätta sig i din situation. Dom fattar inte att du vet att du har gjort fel och att du förhoppningsvis inte kommer göra nåt i närheten liknande.
    Din syster bör backa upp dig i detta läge. Det du får göra är att kompensera detta hela livet ut. För hon har ångest över att hon såg nåt som hon inte ville se. Sen får hon också tänka att kompis relationer kan ändras med tiden, man kan glida ifrån av naturliga skäl, men den kan också ändras om hon eller du berättar. Även om hon eller du gör rätt, så kanske ni glider ifrån varandra med tanke på det ni gjort. Vänskapen kan bli konstig. Och då måste hon se och skydda sin vänskap. Sen har vi killen du va med. Han kanske golar, då är ni körda allihopa. Det är mkt som ni måste skydda Er ifrån. Det bästa är ju att ta bort killen från Er väns liv och att ni tre fortsätter med det ni hade innan. Me ni/du måste snacka allvar med killen att detta inte får komma ut. Får Er vän reda på detta om 10-15 år så kommer inte hon reagera på samma sätt.
    För hon kommer säkert vara i en bättre plats i livet med helt andra människo. ingen skada skett.

Jag själv va killen i situationen en gång i livet för idag kanske 20 år sen, idag är jag 42. Jag va med min flickväns kompis och en tredje kompis både kom på oss och visste om detta i fortsatt läge. Kompisen snackade mig till rätta. Hon fick reda på detta långt senare, och hon brydde sig liksom inte.

nu vet inte jag hur gamla ni är, men ni verkar inte ha familj och så. Det är från den utgångspunkten jag utgår ifrån visserligen. För jag fick för mig att ni va runt 20. det är fortfarande väldigt ungt.

Jag kallar detta för erfarenhet i livet, man måste göra stora som små misstag för att lära sig att vara lojal i livet. Vissa gör det på andra sätt, men det är deras. Idag skulle jag aldrig kunna göra så, speciellt när man har familj och det är då nåt betyder nåt.

Ja, mord, skattesmitning, otrohet, våldtäkt, och vetefan allt. Inget man behöver ta konsekvenser för. Fegt av dig och box på pungent skulle du ha så att du blir steril.
  • Anonym (Nykteristen)

Som sagt, värdesätter man kompisens vänskap så ger man denne valet att själv välja hur man vill gå vidare.
    Allt annat är bara undanflykter för att slippa konsekvenser, med ett sådant flyktbeteende så finns ju risken att man tar med sig detta i framtiden.
    Säg att nästa gång är du inblandad i en bilolycka där du på grund av at du aldrig fått ta konsekvenser smiter från olycksplatsen. Tror du straffet du får när de får tag på dig blir mildare för att du försökte sopa det under mattan eller blir det värre?

Men som sagt tråden luktar trollbajs deluxe. 

• Anonym (Nykteristen)
    Anonym (Sluta) skrev 2023-03-24 13:48:35 följande:

Till anonym B

Ja förfan, jag vet att den är nedsmutsa, JAG VET!!
    Men som jag skrev till den tidigare moral kärringen/gubbe och som inte heller kan läsa tidigare inlägg. Så tror jag inte att flickvännen behåller henne som vän hur jävla ångerfull man nu må vara plus att systern kommer också vara i en konstig sits även om man har gjort rätt för sig, den moraliska vägen. Men jag tror inte alltid på den moraliska vägen. Detta är en smutsig historia som man inte vill vara med om, men nu är det som det är. Ni tycker så och jag tycker si. Men bara för att jag har min väg att tänka på så är jag inget svin eller omänsklig, inte för att ni har sagt det kanske, men känner sig så iaf när man läser era svar.

Ja, får hon reda på att systern visste då är det ju kört, men inte om man sköter det snyggt. Det är min enkla svar. Man får tänka ett steg längre också. Dom kanske trots allt inte är bara 3 vänner. Det kan finnas 2 tjejkompisar till. Och då har man mer att vara rädd om. Och jaja, det skulle hon tänkt på tidigare. Typiskt FL svar. Men som jag har sagt, gjort är gjort. 

Ni själva kanske inte har hamnat i en sån situation där Er bror eller syster hamnat och gjort nåt dumt. Det är en sak att säga hur det ska vara nu, men ni känner kanske annat då det är verkligt.
    Ungefär som när en kriminell säger, jag skulle aldrig gola, så säger alla kriminella. Men sen när dom är hos polisen så är säkert hälften som sjunger ut. Dålig exempel, men kom inte på nån bättre.

Jorå så att...
    Jag har stått i rättegång mot min bror fler gånger än du har fingrar och tår, varför kan man undra? Ja han a de ju sluppit en misshandel om jag inte agerat vittne, idag har han hjälp mot de aggressionerna. Om han inte fått konsekvens där, tror du att han skulle lärt sig? Mja, för den rättegången där jag var vittne var nog en av 20 där han var åtalad för misshandel.
    Var inte bara misshandel han torkat för och de sakerna han kommit undan med har han också fortsatt att göra, utan konsekvens lär man sig oerhört långsamt som människa.

Så ja, jag skulle hängt ut min bror vilken dag som helst i veckan och jag hoppas han skulle göras detsamma om jag gjorde något omoraliskt eller olagligt.
Svar på tråden Syster